Gå til innhold

"Antibiotikakur" på firmafest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen være så snille å hjelpe meg med å snekre en god historie, så det ikke blir altfor opplagt...?

Jeg har hatt vondt i halsen (og også hostet en del - tørrhoste) over flere dager. Jobbet tidlig tirsdag, fri i går, og skal på jobb i ettermiddag.

Dermed tenkte jeg å si at jeg startet på kuren i går ettermiddag. Men hva må til for å få antibiotika? Kraftig halsbetennelse?

Og hva slags antibiotika er naturlig å bruke i den sammenhengen?

Tusen takk for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste AB kurer, lar seg kombinere med moderat alkoholbruk, så AB som unskyldning i seg selv er en dårlig en :o)

Skrevet

Det er da bare til å kjøre? :) Kjører du, så kan du ikke drikke. Skyld på dårlig vær, at det er derfor du kjører... :P Og om noen begynner å spøke med graviditet så repliserer du med: "Og du vil ikke bli kjørt hjem i dag, skjønner jeg??" :P

Skrevet

Jeg var på flere fester før jul, deriblandt julebord og Halloweenfest mens graviditeten fortsatt var hysj hysj. På festene hadde jeg med meg egen vinflaske (med skrukork) der innholdet var byttet ut med Tines druejuice. Ingen oppdaget noe! ;) På julebordet var det værre... Der ble vi servert og jeg kunne ikke troppe opp med medbragt. Betrodde meg til en kollega som jeg også satt ved siden av. Skålet som vanlig med vinen i glasset og lot som jeg drakk. Ingen oppdaget noe. Innimellom byttet vi diskret glass, slik at jeg ikke ble sittende med fult glass hele kvelden. Sa også ifra til kelner at jeg ikke ønsket påfyll, og ba han være diskret. Etter middag ba jeg om Sprite eller Cola i glass, bartender var diskret. Ingen merket noe som helst! :o) Hehe... Fikk endel spørsmål da graviditeten ble offentliggjort! Alle hadde jo sett at jeg hadde drukket på julebordet! Så der lurte jeg dem jammen godt!

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg skal også kjøre, og jobbe tidlig dagen etter...

Men synes det er greit å ha antibiotikakur som en ekstra unnskyldning.

Skrevet

Skyld på halsbetennelse og antibiotikakur og at du blir veldig dårlig når du drikker samtidig som du går på antibiotika.

Skrevet

Tror du avslører mer enn du skjuler graviditeten med å bruke "antibiotikaskrøna", den er oppbrukt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...