Gå til innhold

Hvor kan vi bo? Oslo og omeng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal flytte til Oslo. Jobb på grunerløkka. Vil helst ha max 30 min reisevei med kollektivtrafikk... Noen som vet om steder der det er barnevennlig og gode skoler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på Oppsal og er veldig fornøyde :) Tar ca 18 min fra Oppsal til Jernbanetoget med t-banen.

Skrevet

Hasle. Så kan du spasere til jobb. Kollektivtransport mot sentrum om morgenen er djevelens verk.

Skrevet

Ja, Hasle er supert. Valle Hovin, gamle Tøyen og muligens Løren også!

Skrevet

Hasle skole er vel forresten litt så som så, helt sprengt, men Kampen er bra hører jeg. Kampen er også et fantastisk område å bo!

Skrevet

Det kommer jo helt an på budsjett og hva dere er ute etter (leilighet/hus?). Vest er generelt dyrere enn øst.

Ville absolutt anbefale st. haugen i Oslo hvis dere er ute etter leilighet, men det er jo ikke akkurat sånn at barna kan løpe ut i gata.. Skolene er veldig bra i området og det er lett å komme seg rundt til alle deler av byen.

Jeg synes også, som de over, at Hasle er et fint område. Men man bør kanskje være litt forsiktig med akkurat hvor på Hasle (min mening). Grefsen/Kjelsås er også fint, og kort vei til friluft/ski og med trikk direkte til Grünerløkka. Her er det flere eneboliger/rekkehus etc. hvis det er det dere ser etter.

Ekeberg er fint, men mye trafikk/dårlig dekning med kollektivtransport og rush inn mot byen trekker ned.

Hvis du er villig til å bytte (fra tbane til trikk/buss) er det jo også flere steder på vestsiden som er fine - Røa/Ullern/Blindern/Vindern/Ullevål...

Jeg jobbet en liten stund på Storo og bor i Bærum. Leverte i bhg kl 0745 (på veien ca 0755), og var klar for å lede et møte kl 0830. Altså ca 20 minutter i bil. Men hadde nok brukt adskillig lengre tid hvis jeg hadde brukt kollektivtransport.

Hadde det vært meg hadde jeg nok startet med å titte på Grefsen / Kjelsås/ Hasle jeg... :-) Har du mulighet til å ta en søndagstur i de ulike områdene er jo det absolutt det beste..

Skrevet

Torshov eller Keyserløkka er i perfekt gangavstand, eller Hasle som flere har nevnt. Ila ved Iladalen er og fint og sentralt i fht Grünerløkka.

Oppover mot Grefsen er fint hvis dere tenker to-mannsbolig f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...