Ulme Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Greit å slippe å tenke selv Jeg digger å møte fram på flyplassen og bli guidet helt fram til leiligheten uten å ofre en tanke! Flere som meg? Turen går til barnekaoset Alcudia på Mallorca.
2søtesmåh Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 åhh, misunnelig.. Men vårt budsjett rekker nok ikke til noe sydentur i år, og vi brukte 5 av de 10 fridager på 4år jenta vår kan få på skolen i fjor...Så vi vil spare de siste litt.... Også Mallorca da......Er mitt 2.hjem, og skulle ønske jeg kunne bo der med hele familien, med NORSKE arbeidstider og lønninger...Ahhh...hadde vært deilig:o)
Ulme Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2011 Vi drar i skolens sommerferie og det koster skjorta pluss litt til, enig i at det er dyrt.
* 5 om dagen * Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 å, det er vår også :-) men er dyrt ja, så gjør et lite innhugg i økonomien nå...er stort depositum når vi reiser 5 stk, godt å ha alt klart...
2søtesmåh Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Ja, ikke sant. Man lurer på om man selger ture med tap litt utenfor sesong...Men antar de IKKE gjør det.....Og da kan man lure på fortjeneste i ulike ledd på somm og vår/høst..Antar de som jobber på hotell, flyvertinner og reiseledere ikke tjener MER i høy- enn lavsesong..Så det sitter nok noen "På toppen" der også og tjener på solhungrige nordmenn:o) Men sikkert verdt det i og med at alt av sydenturer blir utsolgt før påska er kommet .O) God tur iallefall. Spis godt og nyt atmorsfæren på øya:o)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. januar 2011 #6 Skrevet 20. januar 2011 Vi skal til Hellas:) Drar da skolen begynner igjen vi da, i august. Må benytte oss av muligheten dette året, i 2012 har vi ei skolejente gitt
Gjest Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Vi drar også i skolens sommerferie, til Rhodos. Svinedyrt. Men deilig å ha sommerens ferie i boks.. Vi har svigers som betaler for ungene.
tante grusom master of law Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 Vi har også bestilt charter, jeg, sønnen og svigermor! Jeg har lenge vært utrolig skeptisk til charter, men nå bare gleder jeg meg. Jeg har en utrolig krevende jobb, og det å bli geleidet som en flokk med sauer passer meg helt ypperlig akkurat nå. Som du sier, slippe å tenke selv. Nå skal jeg ligge på stranden på Rhodos og kose meg med gutten i en uke. Ikke tenke på rydding, vasking og matlaging og jobb. Guuuud så godt det skal bli!
Chupa chups Skrevet 20. januar 2011 #9 Skrevet 20. januar 2011 God tur! For meg er halve gleden med å reise det å leie en bil på flyplassen, finne et lite sjarmerende hotell som ikke er oversvømt av nordmenn, og cruise rundt på egenhånd og føle seg fri. Charterturer er kommunisme for meg... Bare for å være litt motvekt, liksom.
Ulme Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2011 Takk! Vi leier også bil noen dager, men det er grenser for hvor kult ungene syns det er å tilbringe dagene i en bil. Så det begrenser seg til kanskje 3-4 dager i løpet av 2 uker. For meg er gleden å vite at ungene koser seg og får ferievenner som snakker skandinavisk, tryggheten ved å kunne være inne på et område hvor jeg slipper å følge med på de absolutt hele tiden. Aktivitetene på hotellet er også en grunn til at vi velger å reise på denne måten. Tenker det blir charter noen år til, kanskje til minstemann er 7-8 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå