Gå til innhold

Murring og små angst


MonicaS83

Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med "mensensmerter" murring hver dag.. å lurer på hvor lenge dette varer? noen som har erfaring? De er ikke store smertene, men nok til at jeg er livredd for at tr skal dukke opp selv om jeg er i 6 uken..

En annen ting er at jeg får småangst av å lese om de som opplever spontanabort og hvor "normalt" det virker.. og da går jeg rundt og tenker.. nå skjer det sikkert meg også. Er det noen andre som er like engstelige? min svigerinne er på vei med nr 2 og hun er aldri urolig så føler meg nesten litt alene med bekymringene :/ Skal fortelle de nærmeste i familien om gradiviteten til helgen og bare ber om at ingenting skjer med min etterlengtede lille kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er gravid med nummer 2 nå, og er mye mer nervøs nå enn jeg var sist. Var ikke kvalm eller trøtt igår, og kjente på brystene mine hele dagen for å forsikre meg om at iallfall DE fremdeles var ømme. Idag har kvalmen kommet tilbake igjen, så nå slapper jeg litt av (mrkelig, for en gang skyld så VIL jeg være kvalm). Disse mensmurringene har jeg hatt hele tiden (noen ganger stikkinger lenger opp i magen også), og det er visst voksesmerter man har fordet livmora vokser og drar i ligamentene (som det så fint heter). Jeg skal til første kontroll i morra og skal "grine" meg til en tidlig UL, for å se om det er liv eller ikke. Jeg er bare 8+3, så tror ikke det er mulig å høre hjertet hos legen ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm er jeg heldigvis ikke. Har hørt det med murring at det er normalt.. og prøver å si det til meg selv, men at det varer så mange uker, er uvant for meg. De er ikke der konstant men sånn ca halve dagen. Det med tidlig UL, er ikke det slik de går ut og advarer mot? Eller hva er det egentlig? Klarer sikkert å vente jeg, men gleder meg såå enormt til å høre hjertelyd jeg også, om jeg får høre det snart da :D

Når pleier en å få høre det?

 

Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann, så hørte vi det rundt uke 11 tror jeg. Det er fostervannsprøver de advarer mot, eller jeg vet at de advarer mot det iallfall. Tidlig UL har jeg ikke hørt noen advarsler mot. Jeg har bekkensmerter allerede jeg da, KUN på høyre side men det er ille ubehagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj det hørres ikke godt ut stakar :/ Har du ryggproblemer fra før siden du får så tidlig problem med det? eller er det ikke noe i forbindelse med ryggen? Jeg har selv skoliose (skjeiv rygg) så er vell mulig jeg kommer til å kjenne noe i fremtiden jeg også.. men skal holde ved like med å trene når jeg føler meg klar til det :) Har ikke trent siden rett før jul og jeg pleier å være flink til det , men holder på med husoppussing så orker ikke så mye for tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bekkenløsning tidlig sist også, ble sykemeldt fra jobben og alt. Ikke noe gøy. Det gav seg jo en stund etter fødselen, men virker som om det kommer tilbake nå, ikke fullt så ille, men jeg kjenner det godt. Det ligger til familien, har ikke fått påvist ryggproblemer selv, men vet at det ligger til familien både på min mor og min fars side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

 

Jeg hadde murringer gjennom begge mine forrige svangerskap, så det er helt normalt! :) Legen sier det er normalt også! :)

Har murringer denne gangen også, men håper ikke jeg har det hele dette svangerskapet også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...