Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Noen dager drikker jeg kaffe,og da må jeg naturlig nok tisse hele dagen,og det gjør noe med tarmene også:-/ Men vil det gjøre at jeg går ned i vekt,eller kan eg gå opp av å drikke kaffe?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 At man mister noe av væsken i kroppen, betegnes vanligvis ikke som slanking.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Du går ikke opp i vekt av å drikke kaffe (bortsett fra når man går på ketolyse-dietten og har en enormt forbruk av kaffe. da kan man risikere å gå ut av ketose og opp i vekt fordi kaffe inneholder karbohydrater). Men å leve på en diett av mye kaffe er ikke spesielt sunt for magen og helsa generelt.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Kaffe er meget vanndrivende, men innholder ingen kalorier Så nei, man kan ikke gå opp i vekt av å drikke svart kaffe. Men kaffe latte, kafe mocca osv inneholder mye karbohydrater/fett.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 http://www.friele.no/om_kaffe/kaffe_og_helse/kaffe_ikke/
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #8 Skrevet 20. januar 2011 Nå er vel ikke et oppslag på et kjent kaffemerkes hjemmeside så spesielt troverdig, kanskje ... Fant et annet oppslag i Dagbladet, med henvisning til forskning.no: - Hva med vanndrivende drikker som kaffe? Bør man alltid drikke vann til? - I senere forskning har man gått noe ifra å hevde bastant at kaffe er vanndrivende. Det viser seg at det er store individuelle forskjeller, og at det også går på hvor vant man er med å drikke kaffe. Men et vannglass til kaffekoppen kan likevel være en god regel. - Bør man drikke mer vann ved inntak av alkohol? - Også her viser det seg å være individuelt hvorvidt for eksempel øl er vanndrivende utover mengden man inntar. Men det er uansett alltid fornuftig å ha en god væskebalanse når man drikker alkohol. Med andre ord skal man ikke bruke alkohol som tørsteslukker, sier Bugge og foreslår at man tar seg et glass vann for tørsten før man kaster seg i sommerens edle dråper. (Kilder: forskning.no, Aftenposten arkiv, Dagbladet arkiv )
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #9 Skrevet 20. januar 2011 http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=6680&Itemid=53 Mer troverdig nå da?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #10 Skrevet 20. januar 2011 Bortsett fra at konklusjonen ikke er så bastant som du ville ha det til høyere opp. Den er ikke SÅ vanndrivende som tidligere antatt.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #12 Skrevet 20. januar 2011 Merkelig i så fall at jeg etter å ha drukket to kopper kaffe til frokost bare MÅ tisse bare en times tid etterpå. Det samme skjer om natta hvis jeg har drukket te eller kaffe etter kl 21. Merker aldri det samme om jeg bare drikker vann.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #13 Skrevet 20. januar 2011 Har jo litt med å gjøre at når man drikker 2 kopper med kaffe, er det da en halv liter med vann. Så det er jo ikke rart i at du må på do etter den mengden med vann! Og som kjent, går varmt vann kontra kaldt vann kjappere igjennom kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå