Gå til innhold

Hvordan er det med søvnen?


-mills

Anbefalte innlegg

Sover dere godt om nettene? Det sies jo at det er best å ligge på siden, men da sparker babyen så intenst at jeg blir litt nervøs for at det er ubehagelig for henne. Sliter generelt med å finne behagelige sovestillinger, så blir litt skralt med søvn for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover veldig godt når jeg sover, men blir vekt flere ganger av spark og "turning". Føler jeg likevel utrolig opplagt til å ha blitt vekt 3-4 ganger i løpet av natten..

Det er veldig vanlig at babyen turner med en gang mamma går til ro - den blir jo ikke vugget da! ;) Har du prøvd å bygge deg opp med puter? Jeg har en under magen og en mellom knærne - da ligger jeg veldig behagelig! :) Tror ikke det er noen fare for at babyen har det mindre behagelig når du ligger på siden.

Vår lille peanøtt setter spesielt i gang når jeg er i ro, og særlig med en gang pappan legger en hånd på magen - enten vi skal sove eller bare sitter i sofan. Tror h*n har skjønt at det er pappa som tar kontakt! Når jeg tar på magen går h*n til ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle netter som er like gode. Det som er problemet mitt er urolige bein og egnetlig hele kroppen som er urolig.

 

Men om jeg bare sovner så er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å våkne kl 03 og ligge våken et par timer. Utrolig irriterende når man må opp kl 06 hver morgen. Blir for korte netter av det. Og det er ingen grunn til at jeg skulle våkne heller. Jeg har ikke vondt noe sted eller noe ubehag. Har lest et sted at hormoner kan gjøre at man våkner på natten for å venne seg til nattevåk. Jeg, for min del, trenger ikke å trene på det - det skal nok gå av seg selv når jeg MÅ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover elendig, magen er stor og kynnere hele tiden.

Vanskelig å finne gode stillinger, og hele senga er full av puter :P

 

Men heldigivs "bare" 58 dager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Nei d med søvn er oppskrytt. Jeg sover kanskje 5-6 timer om natta og da er jeg sliten på dagtid. Det er vanskelig å finne en grei stilling å ligge på. Også våkner jeg flere ganger om natta, bare det er irriterende. Ja vi forbereder oss sikkert på at babyen skal komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover kjempegodt på venstre side med pute mellom bena. Da ligger lillebror på ryggen. Men å ligge på høyre side er han _ikke_ glad i, da bruker han lang tid på å roe seg ned. Husker ikke når jeg sluttet å ligge på ryggen sist gang, men nå våkner jeg fortsatt ofte på ryggen, uten ubehag. Sov veldig godt forrige gang også og håper den gode rytmen holder helt ut. Sålenge 2-åringen sover sover vi og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover kjempegodt på venstre side med pute mellom bena. Da ligger lillebror på ryggen. Men å ligge på høyre side er han _ikke_ glad i, da bruker han lang tid på å roe seg ned. Husker ikke når jeg sluttet å ligge på ryggen sist gang, men nå våkner jeg fortsatt ofte på ryggen, uten ubehag. Sov veldig godt forrige gang også og håper den gode rytmen holder helt ut. Sålenge 2-åringen sover sover vi og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover kjempegodt på venstre side med pute mellom bena. Da ligger lillebror på ryggen. Men å ligge på høyre side er han _ikke_ glad i, da bruker han lang tid på å roe seg ned. Husker ikke når jeg sluttet å ligge på ryggen sist gang, men nå våkner jeg fortsatt ofte på ryggen, uten ubehag. Sov veldig godt forrige gang også og håper den gode rytmen holder helt ut. Sålenge 2-åringen sover sover vi og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover kjempegodt på venstre side med pute mellom bena. Da ligger lillebror på ryggen. Men å ligge på høyre side er han _ikke_ glad i, da bruker han lang tid på å roe seg ned. Husker ikke når jeg sluttet å ligge på ryggen sist gang, men nå våkner jeg fortsatt ofte på ryggen, uten ubehag. Sov veldig godt forrige gang også og håper den gode rytmen holder helt ut. Sålenge 2-åringen sover sover vi og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei helen. kunne du vær så snill å beskrivd kynnere for meg ....vet ikke hvordan det skal føles å har mye vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god natts søvn finnes visst ikke lenger :-)

Har ikke vondt noen steder, ligger like godt på begge sider og det er faktisk en befrielse for ryggen å endelig kunne legge seg nedpå når kvelden kommer. Men, ligger lenge våken før jeg endelig sovner, er oppe 2-5 ganger i løpet av natta på do og kan helt plutselig våkne i 2-3 tiden og bare ligge våken i flere timer. I natt stod jeg opp og så en film før jeg la meg igjen 1 time før klokka skulle ringe. Jippi :-/

 

Trenger ikke øve på nattevåking:-) tipper det kommer helt av seg selv når vi må.. men spørs om det er så mye man får gjort med dette her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har et par tips når det kommer til rastløse ben, trening og bedre søvn. Er så heldig å ha tilgang til et terapibasseng i fritiden da jeg jobber på et badeanlegg. Der går jeg ca 2 ganger i uken, og vil påstå at dette virkelig er god medisin for rygg og hofter! Tar en slik pinne/pølse som jeg flyter på, og lar bena rotere fremover m.m. Etter hver økt (på ca 45 min) er kroppen mye bedre. Kombinasjonen det å vere aktiv i et varmt basseng fungerer ihvertfall bra for meg.

Leser at det er noen som sliter med rastløse ben. Jeg fikk en fotrulle til jul som jeg bruker om kvelden når det prikker i bena. Sitter ca i 10 min med denne, og da gir det seg som regel.

Med desse hjelpemidlene føler ihvertfall jeg at svangerskapet har blitt mye lettere. Sover også godt om natten :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn ? hva er det ? Er oppe 10-12 ganger å tisser i løpet av natta.. så her blir det lite søvn, men prøver å ta noen små lurer på dagen :)

 

Om du ligger på siden skal du ikke klemme barnet.. går så fint så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Frøken85..

Søvn er noe man hører andre får masse av for tia å guuuuuuuud DEN blæra.....

Våkner av DET presset konstant å trur skal pisse ut seg... Nedpress til gangs fra snusmumrikken der inne :0P Hihi

 

Her kan jeg KUN ligge på høyre side når jeg ligger å ska love deg det kickes godt når mor skal prøve å sove.

Blir lite med søvn på dagene å siden har to barn til.

Blir at jeg prøver å få en liiiiitn mini blund når størsta er på skola å minsta sover en høneblund men da må det liksom prioriteres om det er søvn som trengs el en god etterlengta dusj ;) Hehehehehehe

 

GLEDER MEG TIL Å LIGGE PÅ MAGEN MIN IGJEN!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo tak i disse slyng putene til gravide å ammende som er knall gode når man ligger på siden :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...