Lene~mor til tre Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Hei jeg er fortsatt gravid =) Har hatt 2 små blødninger hittil, har målt hcg prøver hos legen og de var høye fine og normale så da får jeg vel prøve å slappe av litt. Det jeg ikke liker er at jeg har mye vondt i magen, lysken og korsryggen... men husker jeg hadde det akkurat på samme måte de to andre gangene også. Skal på første svangerskapskontroll på tirsdag så det blir jo spennende. Fortsatt lite symtomer, kun enkelte dager de slår inn for fullt. Så da krysser jeg fingrene fortsatt, er 8+4 idag =)
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Det er bra at målingene er som de skal! Skjønner godt at du synes det er en litt halvskummel tid, det husker jeg at jeg også gjorde når jeg var gravid. Man lurer gjerne på om det virkelig er noen inni der når man ikke kjenner verken symptomer eller bevegelser. Krysser fingrene for at smertene ikke blir for gale og at alt går bra på svangerskapskontrollen =)
blond Skrevet 20. januar 2011 #3 Skrevet 20. januar 2011 Hei! Godt å høre at det går bra med deg! Blir spennende på tirsdag, mer virkelig på en måte!
Ranveig R Skrevet 21. januar 2011 #4 Skrevet 21. januar 2011 Godt å høyre at det ser bra ut! Lykke til med svangerskapskontroll, det er spennande, det heile blir liksom litt meir "ekte" då. Med gravidehelsekort og gode greier )
Jojo x3 Skrevet 21. januar 2011 #5 Skrevet 21. januar 2011 Godt å høre at det går bra med deg og den lille spiren! Lykke til på svangerskapskontroll! Krysser fingrene fortsatt for deg jeg:)
Lene~mor til tre Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2011 Hei hei tenkte jeg skulle oppdatere dere litt igjen Jeg har nå kommet meg til uke 12+5 =) Vært på min 2 svangerskapskontroll idag men første hang hos jordmor, alt er bra og jeg fikk høre hjertelyden =) Så nå prøver jeg å slappe litt mere av å ikke bekymre meg sånn hehe, formen er bra eneste som plager meg er mye luftsmerter i magen og at jeg blir fort sliten/trøtt/svimmel. Nå grugleder jeg meg til ul hehe
metaMORfose Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Så bra at alt er flott. Alltid spesielt å høre hjertelyden for første gang <3 Lurt å slappe av (enkelt å gi andre råd man ikke evnet å følge selv;)))) ), husker jeg også hadde det der svimmelsymptomet. Veldig irriterende, men det hjalp jo da jeg slappet av. Har dere fortalt det til barna/familien/venner nå? Virker langt frem når man er straks 13 uker, men fasan så fort det går! Nyt svangerskapet, og fortsett med oppdateringer!
Ranveig R Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Kjempeflott at alt framleis er bra. Når du til og med har høyrd hjartelyden er det jo veldig VELDIG stor sjanse for at alt går fint. Irriterande å gå rundt og vere sliten og svimmel, hugsar eg besvimte i køen på H&M då eg gjekk med lille. Første og einaste gong, grådig ekkelt! Det er godt at graviditet ikkje er nokon varig tilstand
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Så flott alt står bra til fortsatt!! Lykke til videre:) Gøy at du deler dette med oss, er spennende å være gravid, mye tanker og følelser.. Jeg trodde at jeg med min 3. at jeg skulle kjenne bevegelse fortere enn de to forrigegående. andre hadde jeg kjent før første og begge forholdsvis tidlig og mye bevegelse.. men nr tre lot vente på seg, for noen lange uker,, og jeg helt sikker på at ALT var gale.. og jeg tror det er litt sånn når en e gravid at en liksom finner noe å være redd for så henger det seg så fast.. Ha en god helg
Lene~mor til tre Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2011 Takk takk =) ja, huff jeg besvimte på jobb om Onsdan å da var det to av mine gamle kollegaer som skjønte at jeg var gravid hehe Jeg begynte nemlig i ny jobb på tirdag, å har nå jobbet 4 dager i strekk og har enda 4 jobbdager igjen før jeg har fri så kjenner jeg begynner å bli sliten men dette er bare en opplæringsfase og vi lærer veldig mye nyttig og uten den lærdomen blir det umulig å begynne i den nye jobben 1 mars. Det sykehjemmet jeg jobber nå skal nemlig legges ned og alle vi ansatte der skal begynne å jobbe i nytt sykehjem å der blir vi spredt på forskjellige avdelinger så det blir mange nye kollegaer og psienter, spennende Ellers har vi ikke fortalt det til noen enda, tenkte jeg skulle fortelle det til sjefen min på Mandag... har jo bare kjent henne i 4 dager hehe. Vet ikke helt når jeg vil fortelle det til familien, skal jeg først fortelle det så må jeg jo si det til barna sånn at dem ikke får høre det fra andre. Helst ville jeg ventet etter ul, men har skjønt at det kan bli veldig vanskelig med min voksende mage og svimmelhet hehe.
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. februar 2011 #11 Skrevet 19. februar 2011 Kjekt med litt oppdatering =) Bra å høre at alt er bra, bortsett fra noen småplager da =) Blir spennende for familie og venner å høre dette, du er god som klarer å holde på hemmeligheten så lenge =D Lykke til videre i svangerskapet, hold oss gjerne oppdatert!! =)
Jojo x3 Skrevet 20. februar 2011 #12 Skrevet 20. februar 2011 Uffda, ikke bare bare å være gravid, mye som skjer med kroppen. Men gla for at det går bra likevel. Vi fortalte det til familie ganske tidlig da jeg var så dårlig. Dessuten klarte ikke mannen min å holde seg lenger enn til ca uke 14 før ungene fikk vite det å gjett om de ble glade og spente da vi fortalte det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå