Gå til innhold

Seriøst???? (ang finn annonse)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Vis du er ekstra givmild å ikke har mulighet for å hjelpe så hadde vi vært veldig glade om du kunne vært så snill å satt inn noen kroner til oss på konto 3000 24 74375"

Utrolig sært! Snålt og sært!

Skrevet

Kanskje de er inderlig desperate? Håper de sjekker "gis bort"-sidene på finn.no da det re mange som gir vekk gamle kjøkkeninnredninger etc der. Håper de har anmeldt svinet som har svindlet de. Samtidig, det er ikke lurt å betale for et arbeid før arbeidet er gjort forskriftsmessig, mange som lar seg lure desverre.

Skrevet

Lurer litt på hva slags mennesker dette er??

Det er ikke bare snålt og sært, men utrolig merkelig...

Skrive gjeldsbrev og betale noen kr i mnd osv... ehh, jaha....

La oss sette inn penger alle sammen... Les ironi....

Skrevet

Så dersom man blir svindlet så kan man sette en annonse på finn?

En ting er at de spør etter innredning osv, men penger.... HALLO!!!!

Skrevet

Dette var en merkelig annonse! De burde vel i det minste skrevet hvilken del av landet de holder til i (men er vel i Oslo siden de har en leilighet på 39kvm).

Jeg synes dette høres veldig spesielt ut. Det ville jo være idiotisk å ta ut alt på BÅDE badet OG kjøkkenet SAMTIDIG??? Eller bor de et annet sted mens de venter på å få pusset opp? Og hva med pengene de skulle betalt ham for å fliselegge? Har de betalt alt på forhånd?? Og hvor idiotisk er ikke det? Uff, nei...

Jeg håper for Guds skyld at de bare er ute etter å svindle noen, for dette må være det mest idiotiske jeg har hørt. Det er vel ingen som gir bort alle hvitevarer (som fungerer)? Og hvis hverken toalett eller komfyr virket, er det jo litt spesielt å forhåndsbetale alle hvitevarer + baderomsinnredning før man har mottatt det. Og hva med kjøkkenskapene?? Skulle de også kastes? Hvor er egentlig alle pengene de hadde spart for å pusse opp? Jeg nekter å tro at noen betaler HELE summen for oppussing før noe som helst er gjort.

Nei, jeg har ikke ord!! Jeg sier det igjen, jeg nekter å tro at dette kan stemme!

Skrevet

Det vises at de bor i Moss....

Skrevet

De skriver jo at de er unge, så jeg tenker at de er ganske desperate og tar alle hjelpemidler i bruk.

På "gis bort" vil jo gjerne folk at ny eier kommer og henter tingene som blir gitt bort, og disse har ikke mulighet til det.

Ønsker de lykke til, jeg =)

Skrevet

Hvis det er en seriøs annonse har paret vært så dumme at de nesten fortjener å slite. Jeg har ikke så mye til overs for folk som vil være lure ved å velge svart arbeid ... de ber om å bli svindlet.

Skrevet

4 stykk på 39 kvm? hadde ikke jeg orket tror jeg. forresten enig med kalkehøna i at svart arbeid er ikke lurt, og skjer det noe da kan man ikke akkurat klage så mye..

Skrevet

Ja, det er sant=) Så ikke det med en gang.

Men... Jeg mener fremdeles at det er rart at de ikke har noen penger igjen. Det er jo helt sinnsykt lite gjennomtenkt å betale alt(!!!) kontant for deretter å la ham hente alle tingene dems.

Hvis jeg var dem ville jeg sjekket "gis bort" på finn + alle loppemarked i nærheten. De bør også kunne klare å oppdrive en bil de kan låne for å hente hvitevarer ++. Leie av en henger (koster vel noen hundrelapper) bør vel også være mulig å få til.

Og jeg lurer enda på hvor de bor? Hvis de bor hos foreldrene til den ene eller andre bør de jo kanskje kunne få litt hjelp der også. (Til eventuell henting av hvitevarer etc.)

Skrevet

Nå står det "NB: Annonsen er avvist." Sikkert svindel og bedrag

Skrevet

Det var jo en merkelig annonse..

Skrevet

Men jeg lurer på hvordan du klarte å finne annonsen når den er avvist? Da er de jo ikke publisert på noen lister.....?

Er dette kanskje din annonse og et rop om hjelp eller noe?

Skrevet

ja,det lurte jeg også på...er noe som ikke stemmer her...

Skrevet

Da jeg først kommenterte så sto ikke annonsen som avvist, men da jeg sjekket den igjen litt senere så kom det opp. Så fra HI skrev dette innlegget så er det nok noen som har rapportert inn annonsen.

Skrevet

Fra jeg skrev første innlegg og til annonsen ble avvist tok det ikke veldig lang tid.. Det var noen som fikk med seg innholdet og det var meget spes. Jeg kan med hånden på hjertet si at dette ikke var min egen annonse. Synes synd på disse menneskene dersom den var seriøs og jeg synes synd på dem dersom det var et forsøk på svindel.. det var bare tragisk... Lurer jo på hvordan annonsen kunne gå igjennom finn sine kontroller...

HI

Skrevet

Skulle stå i innlegget over at den var på listen under "ønskes" på finn i en kort tid og etter å ha kopiert tråden inn her så kom det opp at den er avvist..

har ingen anelse om hvorfor...

HI

Skrevet

Svindel eller ikke svindel, det er jo ikke som om de forsøker å lure til seg penger! De ber rett ut om gamle hvitevarer. Jeg hadde nok ikke følt meg spesielt lurt hvis jeg hadde gitt dem en gammel raklete komfyr, og så fant ut at de egentlig "bare" var fattige, ikke skrudd av håndverkerne!

Jeg har gitt bort gamle hvitevarer på gratistorget før, jeg synes det er for dumt å kreve noen skarve hundrelapper for gammelt rakkel, og mener samtidig at man ikke skal kaste brukbare gjenstander. Det er jo bare bra hvis man kan gi det bort til noen som trenger det, uansett årsak... Men aldri i verden om jeg hadde giddet kjøre det hjem til dem! Gir jeg bort, får DE komme og bære det ut...

Skrevet

Berte_78

Det er jo et av de "rare" tingene fra annonsen. Men det som tar kaken er jo at de rett og slett spør etter penger og oppgir sitt kontonr....

Stor forskjell på å be om gamle ting ingen andre ønsker å ha og å be om penger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...