<3 Legoland <3 Skrevet 20. januar 2011 #1 Skrevet 20. januar 2011 Tror ikke jeg orker mer... Hun tisser seg ut flere ganger i uken.... Er det ok å ta på nattbleie igjen?? Har prøvd det meste... (føler jeg... )
Gjest Skrevet 20. januar 2011 #2 Skrevet 20. januar 2011 Hei. Skjønner din frustrasjon da vi har vært gjennom det samme. Hva har du forsøkt? Do før seng, ikke drikke etter kl seks, lite sukkerholdig drikke ellers osv..? Har hun jevnlig avføring? Om barn plages med forstoppelse eller treg mage påvirker dette blæra også, sånn at barnet ikke kjenner helt når de er tissetrengte. Har hun vært tørr på natten tidligere? Det finnes flere hjelpemidler for de som er sengevætere, både alarm-matte og nesespray en skal ta før en legger seg. Snakk med legen først om dette før du begynner på nattbleie igjen. :-)
<3 Legoland <3 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2011 Tusen takk for svar! Det går bra noen netter, også 2-3 uhell i uken. Hun får ikke drikke på kvelden. Jeg tar henne opp når jeg legger meg for at hun skal få tisse, men alikevel går det gale noen ganger på natten... Ingen problem med avføring. Men tusen takk for tips, skal høre med lege/helsesøster
Hufsla Skrevet 20. januar 2011 #4 Skrevet 20. januar 2011 min erfaring er at om ikke noe er galt så går det over. Om du tar på bleie går det ikke over, siden hun da heller ikke kjenner at hun har tisset, og blir litt giddalaus på om hun skal opp å tisse eller ikke... Jeg kjenner på trusa til min gutt når jeg legger meg, og om denne har blitt litt fuktig tar jeg han opp, hvis ikke får han ligge. De fleste anbefaler at man ikke tar de opp, da blæra kan venne seg til å tømme seg på denne tiden. Men der finnes hjelpemidler som alarmmatter og hormoner. I tillegg ville jeg ha brukt engangskladder fra apotek fremfor ordentlige tisselaken, mye mindre gris med engangs... De suger det opp, på de andre ligger det å flyter og bløter dyna i tillegg..
Fjerteberte Skrevet 20. januar 2011 #5 Skrevet 20. januar 2011 Har selv en 5åring som bruker nattbleie. Han hadde en liten periode da han ble tørr på dagen hvor han også var tørr på natta. Også begynte han plutselig å tisse om natta. Gudene vet vi har prøvd å sove uten og han vil så gjerne selv også. Men like vått blir det. Har prøvd alt som er. Tok dette opp med legen på 5års kontrollen og fikk til svar at de gjorde ikke noe særlig med tiltak på så "små" barn. Først i 7-8 års alder vil tiltak bli iverksatt. De er fortsatt "små" og dette var ett system som måtte modnes. Så da er fortsatt på med bleia om natta da
<3 Legoland <3 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 20. januar 2011 Tusen takk for svar!! Nå er hun lagt... MED bleie...
tuppa & litjmor Skrevet 20. januar 2011 #7 Skrevet 20. januar 2011 Jenta vår plagdes også med å bli tørr om natta. Som hun selv sa, så kjente hun ikke at hun var tissetrengt på dagen heller; før det var litt for sent. Det resulterte med mye skvetting på dagtid også. Helt tilfeldig slutta jenta med å drikke melk i en periode; og hun ble faktisk tørr om natta og hun hadde kontroll på dagtid. Nå har det gått over ett år; vi har prøvd oss fram og tilbake med melk og har nå funnet ut at hun forhåpentligvis har vokst det av seg, for nå kan hun drikke melk igjen uten at det går galt. Vi har hele tiden tatt henne opp for tissing før vi legger oss. Det er i alle fall verdt å prøve! Vi har pratet med HS om dette; de synes denne sammenhengen er merkelig, men etter som vi har "forsket" litt på dette har de godtatt at det er slik;)
<3 Legoland <3 Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2011 Så godt å høre at det ordnet seg, tuppa & litjmor. Det er jo dere som uansett kjenner barnet deres best (med tanke på melk) Jeg tror også at dette vil ordne seg etterhvert. Jenten min er prematur, og har vært sein med det meste, kanskje derfor.
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 21. januar 2011 #9 Skrevet 21. januar 2011 Du kan få gratis bleier på apoteket når barnet er så gammelt,det gjor jeg..fikk resept av legen så fikk jeg dry nights gratis..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå