Gå til innhold

Burde vi kjøpe søskenvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 15 mnd og er gravid for andre gang nå. Og det store spm er om vi skal kjøpe søskenvogn eller ikke..

Har termin i juli og gutten vår kommer da til å være ca 20 mnd.

Han går i barnehage 3 dager i uken, og vi har veldig kort vei til b.hagen. Det vil si at vi ofte går for å levere og hente..

Liker og å gå tur, men vet ikke hvor mye det kommer til å bli av det.

Har en mann som jobber i nordsjøen, så jeg MÅ da ofte alltid ha begge barna med meg uansett hvor jeg skal.

Minsten er ikke så veldig glad i å sitte i vogn, men alikevel for liten til å gå så langt..

Hva brude vi gjøre? Har dere søskenvogn, og var det et must?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 1.5 år mellom mine og måtte ha søskenvogn. Bor midt i byen og går til alt, hadde ikke klart meg uten.

Solgte den året etter da Storesøs var blitt 2.5 og kjøpte søskenbrett istedenfor. Selv om det hendte at begge ble stuet oppi Simo-vogna også;)

De selger meget lett på Finn.no, så trenger ikke å gå i mye minus.

Skrevet

Jeg ville kjøpt søskenvogn hvis jeg var deg. Vi fikk nr2 når eldste var 2år og 9mnd og kjøpte bare søskenbrett. Hvis jeg går alene med vogn bruker jeg ca10min til barnehagen, når han skulle stå på brettet, så tok det minst en halvtime fordi han hele tiden måtte av og sjekke noe han så. I en vogn kan man sette på en sele så de blir stående, det kan man ikke på et brett. Jeg kan ikke tenke meg det blir noe lettere når han er nesten et helt år yngre.

Hvis du stort sett hadde brukt bil og sjeldent gått tur, så kunne du sikkert klart deg uten søskenvogn.

Skrevet

jeg har to år i mellom mine. vi kjøpte ståbrett. det gikk veldig greit med ståbrett men jeg skulle ofte ønske jeg hadde hatt søskenvogn for vi gikk til og fra bhg og eldste var ofte sliten når vi skulle hjem. det er velidg tungt å trille med ståbrett

Skrevet

Vi kjøpte dobbelvogn da lillesøs kom til verden. Da var storebror 1,5 år. Bruker vognen daglig ved levering i bhg. I helger, og på fridager da jeg har begge. Hadde ikke klart meg uten... Kunne godt tenkt meg et søskenbrett også, for dager da jeg vet storebror helst vil gå selv.

Hvis du skal endel inn og ut av busser, opp og ned rullebånd, inn og ut på butikker etc. pass på at du ikke kjøper en for bred vogn og at den har svingbare forhjul (som kan låses). Har sett flere som sliter med å komme seg rundt i butikken etc. med dobbelvogna. Vi har forresten en mountain buggy 2010 og er strålende fornøyd.

Hvis du ikke velger å kjøpe - bør du i allefall ha en bæresele som har plass til både største eller minste. Jeg har en manduca som jeg bruker på begge om hverandre. Veldig praktisk noen dager!

Lykke til som tobarnsmor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...