Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Har en sønn på hvert øyeblikk 4 år. Han er snill så lenge han får vilja si, men når noen sier han i mot eller sier nei er det et helvete uten like! Vi får ikke se på han når han skal spise, rydde osv, da blir han kjempe sint! Når han skal legge seg klikker han på badet og nekter å kle av seg og biter/klorer/klyper/slår/sparker.... men kun stefar ikke meg.... stikker av i butikken, og kommer ikke når vi skal gå osv.... skriker så naboene reagerer å sender mld med råd de mener jeg burde følge osv.... (synes det er kjempe flaut) føler jeg har prøvd alt fra snakke rolig, bli sint, time out, overse oppførselen hans, osv.... Han gjeiper og slår stefar plutselig uten grunn.... Han smeller i dører, vegger, kaster leker og blir helt GAL!! skjønner ikke hva jeg skal gjøre for at han skal gi seg, kan ligge å skrike og smelle i flere timer om kvelden og ting går "galt" på badet.... det vil si at han blir vrang og ikke vil kle av seg og pusse tenner og vaske seg og ha på pysj, da gir vi han to advarseler om at han må høre ellers blir det senga med engang... han hører ikke, og blir lagt i senga i truse uten noe mer... da hyler han og smeller om at han vil pusse tenner og ha på pysj osv i ca 1 time før han gir seg av utmattelse..... skjønner ikke hvorfor han holder på sånn når han vet hva som skjer om han ikke hører, enda så MÅ han trasse sånn.... begynner å bli litt sliten og han skal bli storebror om noen mnd, redd for hvordan ting blir da... med skrik og smell..... hva synes dere jeg burde gjøre??
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Høres ut som min sønn på 6, nå under utredning... Hva sier barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Hvordan er han i bhg da? Om det er adhd vil de nok merke noe der også vil jeg tro?! Er stefar nettopp flyttet inn eller har det vært andre store forandringer?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 i bhg er han stille og "sår" som dem sier... vil ikke leke med andre osv, gråter og vil ikke være der.... Stefar har bodd med oss i over 2 år, men sønnen min har alltid vært "tøff" mot han. men den siste tiden har det blir helt ekstremt... synes alt går over styr snart......
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Han høres ut som en normal liten gutt som er litt sjalu på stefar og vil ha mamma for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Signerer 22:35. Kan være det har eskalert den siste tiden siden han vet det kommer en baby snart i hus:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Nå må dere gi dere med det adhd tullet, han er bare en vanlig gutt,og jeg sier stakkar, la nå gutten få være gutt. Dette er sikkert bare trass, barn er også vare for forandringer, så det er da ikke noe å fare opp og rope adhd for.. Ta tiden til hjelp og prøv å hold deg i tøylene når han tøyer strikken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå