Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har en liten gutt på 1 år som sikkert har et søtt ansikt, er ikke det at jeg ikke ser det selv. Får daglig kommentarer om at det er en søt jente. Nesten ingen antar at det er gutt. Enten tror de det er jente, eller så spør de. Han kler seg i vanlige gutteklær. Idag var vi på rema. Han satt i vogna. Hadde på seg blå og rød lue, blå jakke og satt i svart vognpose. "Å for et yndig ansikt" sier kassadamen, "hun er nydelig". "Det er en gutt" smiler jeg. Men da ga hun seg liksom ikke. "Men det ser jo ut som en jente sier hun, altså, det er jo lett å se". "Men det ER alikevel gutt, kanskje det var den rød lua du reagerte på?" sier jeg "Nei, det var IKKE lua" sier hun, det var helt klart ansiktet. Han var iallefall ikke mye guttete" Det var lang kø og jeg følte meg faktisk litt ille til mote.. Er dette spes eller?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Hehe, synes ikke det var noe å fare opp om!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Jeg for ikke opp. Bare kjente at jeg ble litt irritert da hun ikke ga seg.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 syntes det var veldig spessielt, hadde jeg vært henne hadde jeg sakt. Beklager så mye, det er ikke alltid like lett å se forskjell på de små nedi vognen med yttertøy. Det var hvertfall en nydelig gutt
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Hun skjønte nok ikke at dette er sårt for deg. Frekt er det derimot ikke.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Folk med dannelse ville aldri finne på å si til en voksen dame f.eks. at "Mannen din ser ikke mye maskulin ut!"
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Synes det var litt spesielt at hun fortsatte denne "samtalen" angående ditt barns utseende når hun ble fortalt at det ER en gutt. Jeg hadde følt meg ille til mote dersom jeg åpenlyst hadde tatt feil av kjønn på et barn, tror jeg hadde beklaget meg. Når det er sagt så var min lillebror et slikt barn med et yndig utseende og med flotte krøller - ALLE trodde han var ei jente! Det varte og rakk til han var ca 3 år..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Jo, jeg syns det var frekt å ikke gi seg! Ikke frekt å spørre... Men frekt å fortsette å kjase når du sa at det var en gutt. Hehee, har det samma problemet, kanskje jeg er litt "sår" pga det. Bare at jeg har ei jente som "alle" tror er gutt da. Har faktisk fått denne kommentaren: "Jammen stakkars! han han ROSA kosedrakt han da!" Hva faen liksom... ;-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Nå skal det sies at det egentlig ikke er så fryktelig sårt for meg. Jeg mer undret meg over måten hun oppførte seg på. Jeg er jo vant til dette, og stort sett tar jeg det med et smil. Synes bare hun var så STA liksom. Akkurat som det var en definisjonssak om gutten min er gutt. Man skal høre mye rart.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Enig med deg, det var frekt av henne. Synes hun burde ha beklaget når hun fikk beskjed om at det ikke var et jentebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå