Gå til innhold

Hvordan fordele 40% omsorgsrett til far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 5 år hvordan er det mest å fordele tiden hos far?Har en liten en på 10mnd også,hvordan ordning er best for henne tro?Tenker at far kanskje kan ha de en natt hver helg kanskje.Vet ikke jeg så trenger litt råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo så mange måter å løse det på, og man må jo finne en løsning som er den beste for akkurat sine barn.

6-åringen her begynte med annenhver helg og én natt i uka til å begynne med, men ga uttrykk for at det ble mye fram og tilbake og at hun ønsket mer tid hos pappa når hun først var der. Hun har derfor samvær torsdag - tirsdag annenhver uke.

Minsten begynte med én overnatting annenhver uke da hun var ti måneder (hadde kun hatt ettermiddagssamvær og dagsamvær i helgene før det), og ellers et par ettermiddager i uka. Nå som hun er over året har vi begynt med annenhver helg, og det går veldig fint, men vi var enige om å kun prøve det ut for så å se an hvordan det gikk for barnet. For at det ikke skal gå så lang tid mellom samværene har han samvær her hjemme hos meg (mens jeg trener, treffer venner, etc) én gang i uka.

Familievernkontorene anbefaler vanligvis ikke overnatting før barnet er 1 1/2, men siden barnet her hadde en så god relasjon til faren fant vi ut (i samarbeid med fvk) at vi skulle prøve det ut. Men vi haded ikke jgort dette hadde det ikke vært for at far hele veien har hatt samvær min. tre ettermiddager i uken. Vi har også vært sammen med barna begge to utenom de fastsatte samværene.

Lykke til med å finne den beste løsningen for deres barn!

Skrevet

Jeg har forresten ikke, ser jeg nå, tatt hensyn til spørsmålet ditt om 40 %. Det er rett og slett fordi vi har ikke tenkt i prosenter når vi har blitt enige om samvær, men hva som er den beste løsningen for barnet/barna.

Og det er absolutt ikke enkelt, men det gjelder å legge sin egen sorg og bitterhet til side og sette barna i og deres behov i sentrum, for min del ihvertfall.

Skrevet

Her har vi 3 overnattinger i uken for 3 åringen. Dette er av praktiske hensyn, jeg studerer og har kveldsforelesninger 2 dager i uken.

Jeg tror ikke jeg ville hatt overnattingssamvær for en baby under 18 måneder så sant ikke babyen er godt vant med far ved legging og på natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...