Gå til innhold

Vannkopper fra HELVETE!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy flate for en styggedom, snuppa har skreket siden kl 15 i dag, er skikkelig hardt angrepet, endelig sovna litt nå men våkner til hele tiden og skriker....

Fullt på hele kroppen, pluss i munnen, svelget og et krater nedentil INNI tissen....uffamei, kan liksom ikke tillate meg å si det er slitsomt heller når hun har det så jævlig. 4 år.

Prøvd alt, hvitvask, smertestillende, potetmel, havrekli-bad.....mer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars liten, får helt vondt!

Og stakkars deg også, det er helt JÆVLIG å vite at ungene har det vondt og ikke kunne hjelpe.

Har desverre ingen tips, har du ringt legevakta og forklart hvor ille det er?

De må vel ha noen råd...

Et råd har jeg faktisk - og det er at når hun må tisse så lar du henne gjøre det i dusjen.

Ta av på underkroppen, sette seg på huk og la vannet fra dusjen renne over underliver. Ovenfra og ned seff, ikke rett på.

Det skulle lindre litt så det ikke er så vondt å tisse hvertfall.

Skrevet

Takk for tipset:) Hun holder seg og tisser når hun har sovna....våkner av det osv....ringte legevakta men der traff jeg en dame som ikke visste hva hvitvask var engang, så ingen råd der....har nemlig hørt at noen har fått allergimedisin som hjelp mot vannkopper om det er helt ille, men det visste de ingenting om:(

Skrevet

Hvis dere har et apotek som er åpent nå i nærheten ville jeg dratt dit og snakket med dem, evt ringt legevakta på nytt og bedt om å få snakke med legen. Jeg mener også å ha hørt at man kan bruke eurax og at det kan dempe kløingen. Vi brukte en spray i stedet for hvitvask, men den er nok ikke mer effektiv, bare enklere å bruke. Heldigvis fikk ingen av mine det så ille som din jente. Stakkars:-( God bedring til henne! Håper dere får hjelp så hun sover bedre.

Skrevet

Huff, fatter ikke at vi ikke kan vaksinere i Norge, som i de fleste andre land.

Skrevet

Antiviral tablettbehandling sto det noe om på nettet... (lommelegen)

Du får ringe igjen og håpe på en mer faglært person.

Det med tissinga har jeg prøvd selv, det funker faktisk. ;-)

Skrevet

Når datteren min fikk vannkopper hadde vi det på samme måten omtrent.. Var på legevakten og fikk resept på en allergimedisin som var flytende.. Husker dessverre ikke hva den heter :( Det hjalp med en lunken dusj, og kald klut på der det var værst...

Masse god bedring :)

Skrevet

Hei og masse God Bedring til datteren din! Vi gikk igjennom vannkopp helvette i desember, og dattra mi var veldig hardt ramma og, men heldigvis bare 1 år gammal, så det gikk mye bedre enn forventet!

MEN tipset vi fikk fra legevakta var at vi måtte for ALL DEL IKKE BADE henne!!!!!!! Det var veldig viktig med tanken på infeksjon og arr dannelser. Så det er jeg trolig glad for at hun fortalte oss. Og lille snupp har bare 1 arr som jeg kan se, er mellom øynene og ganske stort men satser på det blir mindre etter som hun blir større :)

Lykke til!!

Skrevet

Det er grusomt, vi hadde det samme her med vår 4-åring. Legen ringte inn reseptbelagt xylocain gel, som bedøver. Men, vi hadde et forferdelig døgn, kunne bare ligge inntil henne hele tiden og stryke på henne. T.o.m. så hadde hun vannkopp på øyet.

God bedring!

Skrevet

Hi her......oslomor, varte det bare 1 døgn?

Har en 16 åring som nettopp har hatt det og han var syk i en uke han, så venter det samme nå....håper det kanskje ikke tar så lang tid likevel, da:)

Tusen takk for tips, dere er så søte:)

Skrevet

Eldre barn blir ofte sykere enn små barn.

Skrevet

datteren min har nettopp hatt vannkopper og var veldig dårlig.

Jeg ringte fastlegen og fikk flytende allergi medisin, du kan enten få vallergan eller phenegan, det hjelper mot kløen, og så er den veldig beroligende så datterern min sov godt av den.

Ikke bad eller dusj fordi det blir enda verre etterpå.

Kjøpte også olje som virket utrolig godt på datteren min, fra Dr Greve, heter beroligende babyolje med økologisk ringblomst og havre.

Lykke til, heldigvis går det over på ca en uke.

Skrevet

Få kløstillende medisin av legen, Virket veldig bra!!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...