Gå til innhold

Trenger litt innspill her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 6 år sier nesten hver dag at hun vil at min samboer skal flytte ut og hennes pappa skal bo sammen med oss. Og idag sa hun det rett ut til samboeren min.. Er dette "normale" følelser eller er det noe vi burde være bekymra for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spurt henne om hvorfor hun vil at han skal flytte ut? Hadde jeg vært deg, hadde jeg satt meg ned å tatt en prat med henne. Kanskje savner hun bare tiden da du og pappan bodde sammen. jeg tror at dette er normale følelser. Men det hjelper å snakke ut om følelsene både for store og små. Går nok bedre etter hvert skal du se.Lykke til :)

Skrevet

Du har jo skrevet noen innlegg her tidligere om en merkelig oppførsel fra samboeren din sin side.

Virket ikke som at han var klar for papparollen i siste innlegget ditt. Han ville bare flytte ut uten å ha noe med deres felles barn å gjøre, er det riktig ?

Såfall tror jeg nok at din eldste jente plukker opp mye av den negative energien samboeren din har utsondet den siste tiden. Godt mulig jenta di føler seg som en uønsket blandt stefar, ny baby og deg.

Det er ofte da slike utspill kommer. Husk at et barn klarer ikke sette voksne ord på situasjoner og sier ting rett som det er.

Hun ønsker at pappan hennes skal komme tilbake for det er da hun føler seg trygg. Jeg sier ikke det er sånn, basta. Men, det kan godt hende du skal ta dette mer alvorlig en at det bare er generell ønsketenkning fra eldste jentas side.

Skrevet

Ja, han har hatt en god del negativ energi da han har slitt veldig med å venne seg til papparollen:( Selv om han har gode perioder også så virker det som hun ikke stoler på han pga de dårlige periodene. Men han var mer stabil før nr 2 kom og da hadde hun ett kjempefint forhold til han.

Er ikke enkelt, jeg og pappaen hennes har aldri bodd sammen, men hun husker jo godt da jeg og hun bodde alene. Sliter en del på meg dette, er vel best å søke hjelp hos fagpersoner..

Skrevet

Det ville jeg gjort, ja. Også ville jeg satt meg ned å snakket med jenta ang hva hun føler så hun ikke må gå aleine med tankene sine.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...