Gå til innhold

noen som har barn over 2 år bakovervendt i bilen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dem sier jo de burde sitte bakovervendt til dem er 5 år og jeg lurer dermed på om det er mange her som følger den "regelen" ?

Også har jeg et barn på 10 mnd som trenger ny bilstol og lurer på hvilken bilstol dere anbefaler 9 kg + ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel 4 år som er anbefalingen. Jeg har en på snart 3,5 som sitter bakovervendt fremdeles. Jeg har tenkt å ha henne bakovervendt så lenge det fungerer bra. Det finnes flere forskjellige gode bilstoler i klasse to. Jeg anbefaler deg å ta med både bilen og barnet når du skal prøve så du finner et som passer godt for dere! Vi har besafe izi combi og er veldig fornøyd med det.

Skrevet

Her sitter han bakovervendt, han er litt over 2 år. Kommer til å sitte der til han er 4-5. Husker aldri hva setet heter, men det er hvert fall be safe, det som er best i test. Det er ikke såå stort utvalg i bakovervendte seter, hvert fall ikke der vi handlet. Dra på babyshop e.l lignende, så hjelper de deg :)

Skrevet

flinke dere er som har barna bakovervendt, er alt for få som har det...

hørte at bare bakovervendt(altså ikke kombi) er sikrest, noen som vet hvorfor?

Skrevet

2,5 år, sitter bakovervendt. Men begynner å bli lite plass til beina

Skrevet

Min er 2.5 år og sitter bakovervendt. Har britaxsete. Kommer til å sitte slik til han blir 4.

Skrevet

3,5 år og bakovervendt ja :)

Skrevet

Førstemann satt bakovervendt til hun var 3,5 år.

Andremann er berre 12 mnd, men håper vi kan ha han like lenge bakovervendt.

Veldig fornøyd med besafe isofix stolen.

Skrevet

2.5 år og bakover, det blir han nødt til så lenge som overhode mulig.

Vi kjøpte hts izikid 3, veldig fornøyd...eneste er at det er isofix, så da må bilen di oxo ha det.

Skrevet

Hei.

Vi ha minstemann bakovervendt. Han er 2 1/2 år. Kommer til å fortsette med det noen år til, håper jeg.

Kombi-stoler er ikke mindre sikre enn( bare) bakovervendte stoler. Grunnen for at de ikke får full pott i tester, er fordi de blir også testet den "feile" veien. SÅ sammenlignet med de stolene som BARE står bakovervendt, blir de dårligere.

Vi bruker besafe ( bare bakovervendt) og britax multi tech. SUper fornøyd med begge deler.

Skrevet

Vi har en gutt på 3,5år som sitter bakover i et britax multi-techsete og er sitter han bra. Han kommer til å sitte i setet til en stund utover våren, da må lillebroren overta setet. Dvs vi kan jo kjøpe et nytt sete, men vi får problemer med å ha et bakovervendt sete nr2 bak den som kjører fordi det blir for trangt, så da blir det beltestol på storebror og multitech på lillebror.

Skrevet

Jeg har en lang jente på 3,5 som sitter bakovervendt. Vi har Britax multitech nå som hun er blitt så lang, men brukte Besafe tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...