Gå til innhold

Husk Jordmødrene på tv idag ;) Kl, 20.15!! NRK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk:D Det hadde jeg glemt:-O

Skrevet

Da er det bare å finne frem lommetørklet. Griner som bare rakker'n hver gang det kommer ut en baby jo. Har skjedd noe rart med meg etter jeg ble mamma selv, for jeg var da ikke slik før:)

Skrevet

Er det bare meg som blir urolig etter at jeg har sett på jordmødrene?

Jeg har rare drømmer i etterkant og kjenner at jeg blir bekymret over at noe skal skje med babyen i magen... de tar jo opp alt mulig i det programmet :(

Skrevet

HMM! Jeg har sett denne episoden før, på nett tv! Legges de ut der før de kommer på tv? Ble litt skuffet nå :(

Skrevet

kjenner jeg blir kraftig provosert av hun hjemmefødende jordmora.

virker som hun fordømmer det å føde på sykehus nedenom og hjem!

Skrevet

Likte henne ikke... Ikke greide hun snakke skikkelig heller....

Skrevet

virker egentlig ikke som hun har brukt utdanningen sin til å vurdere hjemmefødsel.

Jeg snakket med min jordmor om dette med hjemmefødsel, og hun frarådet meg på det sterkeste. Er veeeldig mye som kan skje på kort tid som har mørke utfall.

Skrevet

Hadde jeg født hjemme, på en fødestue eller et mindre sykhus, hadde barnet mitt vært død eller sterkt funksjonshemmet, fysisk og mentalt. Var ikke et risikosvangerskap i utgangspunktet, men det gikk så fryktelig galt.

Heldigvis har det gått bra så langt, men hadde mye oppfølging og beandling hele første leveår.

Så jeg grøsser når jeg ser på hjemmefødsler og små fødestuer...

Skrevet

Ingen vits i å huske å se det på onsdagen for di legger jo ut episodene på forhånd på nrk nett tv:) der ligger jo neste episode og ute nå:)

Skrevet

Det dummeste hun gravide jordmora sa var: "det teiteste jeg hører er når folk sier at om de hadde født hjemme hadde både de og unga vært døde. De ville aldri fått muligheten til å føde hjemme om det var risiko for dødfødsel" Der mista jeg helt festet. Det skjer jo ting under fødselen og.. hallo ? Hu virka ikke mye god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...