Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Er 24 uker på vei. Og sulten, hele dagen. Magen rumler en time etter middag. Har alltid plass til mer mat, og alt frister. Prøver å velge sunne alternativer, og hadde det vært mulig å gå en tur i ny og ne hadde jeg gjort det. Men det går ikke, pga is, og jeg sitter i sofaen og stapper i meg. Har prøvd å trappe ned spisingen, men da blir jeg så sulten at jeg nesten svimer av, og ikke får sove på kvelden. Er fortsatt slank, har lagt på meg 8 kg, men var veldig tynn i utgangspunktet (174 høy og 55 kg) Er dette normalt eller må jeg bare tvinge meg selv til å redusere matmengden?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 I mitt tilfelle var jeg bare 52 kilo da jeg ble gravid. jeg også stappet i meg. Både under og etter svangerskapet. Resultatet ble at jeg la på meg 30 kilo. Og jeg skal love deg at det ikke er lett å få de av igjen. Men det er ikke sikkert du kommer til å legge på deg så mye da. Kan jo likevel være lurt å tenke på hva man putter i seg. Håper det går bra med deg
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Nei, 8 kg er bra. Jeg var slik selv. Jeg husker ikke hvor mye jeg hadde lagt på meg i uke 24, men jeg la på meg 12,5 totalt (ingenting før uke 16) og mistet alt 2 uker etter fødselen. Spis lite og ofte. Det hjelper faktisk mot kvalme. Spis brødskiver til frokost, frukt eller wasa knekkebrød som mellommåltid, lunsj, så mellommåltid igjen, middag, så kveld og evt en ypghurt før du legger deg. Jeg spiste slik som dette lenge. Det hendte t.o.m at jeg spiste en brødskive om natta... Hehe.. men da tok jeg den tørr og jeg drakk kun vann. Jeg er 183 og normalvektig.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Hvis du bare har lagt på deg 8 kg kan jeg ikke helt se problemet? Jeg hadde tilnærmet oksehunger i mitt første svangerskap - jeg var så vannvittig sulten neste hele tida, og det var ofte jeg våknet om natta og trodde jeg skulle "dø" av sult, og måtte stå opp og lage meg middag nr. 2... Skal sies at vekta eksploderte og jeg la på meg 30kg gjennom graviditeten....
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Jeg er bare såvidt halvveis, og derfor bekymrer det meg.. i dag har jeg spist Frokost: En stor posjon havregrøt og en kopp te med sukett Luch: To knekkebrød og en boks makrell i tomat med majones. Lite kakestykke Mellommåltid: Knekkebrød med kjøttpålegg og majones Middag: Spagetti og kjøttboller Eple 6 (!) rugkjeks. Og er sulten. Igjen. HI
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg syns du har spist lite i dag, jeg! og åtte kilo er ikke mye. Noen legger på seg mer enn andre tidlig i svangerskapet også. Hvis kroppen din ber om mer mat, syns jeg du skal gi den det - innen rimelighetens grenser, selvsagt, men to knekkebrød er ikke et stort måltid! Du kan evt ta det opp med jordmor også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå