Gå til innhold

Bli gravid i ny jobb..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avdelingen min ble lagt ned i permisjon så jeg sa oppstillingen min fordi å flytte avdeling er svært upraktisk for meg. (butikksjefstilling)

Nå søker jeg jobb. Venter på barnehageplass. Håper jeg er i arbeid igjen i mars/april. Saken er den at vi har så lyst på tredjemann.

Når man starter å forsøke og bli gravid er jo et personlig valg og noe en arbeidsgiver kanskje må ta forbehold om når de ansetter damer i fruktbar alder..

Men jeg er sånn type som tar unødvendig mye hensyn til alle og føler meg til bry i alt for mange sammenhenger, og jeg lurer på hva dere tenker om denne problemstillingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at når prøvetida i ny-jobben er unnagjort er det bare å prøve iveg. Dette baserer jeg ikke på hensynet til arbeidsgiver, men hensynet til deg. Det er ikke egentlig en oppsigelsesgrunn, men om en kommer og sier en er gravid i prøvetida er det dessverre endel arbeidsgivere som da sier de ikke forlenger med begrunnelsen at du ikke passer inn i arbeidsmiljøet o.l.

Så snart jobben er i boks og trygg må du bare bli gravid. De færreste er uerstattelig på arbeidsplassen så det går nok alldeles fint å få tak i en vikar ;-)

Skrevet

Ja, jeg er enig med hun over meg... vent litt, vent hvertfall til prøvetida er omme.

Ikke bare fordi du ikke vil bli sagt opp, men fordi det er kjekt å kunne jobben før du evt er dårlig/sykemeldt eller bare skal ut i permisjon. Mye kjekkere å komme tilbake til jobben da enn om det er en jobb man nesten ikke har vært i. Sååå hast med nummer er det kanskje ikke uansett? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...