Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 det herjer vannkopper på avdelingen til jenta vår, det har vart i ca. 3 uker nå. det ser ikke ut til at noen slipper unna, men så langt har ikke jenta fått det. men for 4 uker siden fikk hun en prikk på magen. den liknet veldig på en vannkopp, og hun klagde på at det var vondt. den begynte som en prikk, ble fylt, og begynte å tørke inn. kan det ha vært vannkopper ?? :-) syns det er rart at hun ikke har fått det enda, nemlig! :-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Gutten min har nå vannkopper. Han har svært få prikker. Hadde ikke hele hans avdeling ligget med sykdommen, ville jeg nok ikke tenkt tanken på denne barnesykdommen en gang. Han har feber da - mye feber.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Det er fullt mulig, har vært borti det selv. en prikk, gjorde vondt, slapp, men ingen feber.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Min datter fikk kun en ordentlig blemme som så ut som en klassisk vannkopp, den var bak øret. Elers fikk hun et svakt rødt utslett i ansiktet og på overkroppen som aldri ble til blemmer og gikk bort etter ca en dag. Er alikevel ganske sikker på at det var vannkopper. Den ene blemma var ikke til å ta feil av, og alle vennene fra barnehagen fikk utbrudd likt.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 så det går an:-) la oss si at hun ikke har hatt det enda; er det sannsynlig at hun ikke blir smittet når alle de andre på avdelingen går igjennom det ? I vår barnehage kan barn til og med komme med fullt utbrudd bare allmenntilstanden er god! Akkurat det syns jeg ikke om, for barnas del. syns de bør få være hjemme når vannkoppene er på sitt verste. kan umulig være behagelig selv om de ikke er helt utslått av feber.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Du merker fort om barnet har det ubehagelig. Da min datter hadde vannkopper inviterte jeg hennes venner over til meg, så færre foreldre trengte å ta ut sykemelding. de var i STORform. jeg lot de leke med min baby, men han ble ikke smittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå