Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Når de får en inn bekymringsmelding som du VET IKKE STEMMER, og barnefar som er bitter sitter å slenger samme dritten som bekymringsmeldingen(mest sannsynlig fordi det er barnefar som står bak bekymirngsmeldingen selv på pur faen fordi han vil kreve full omsorg!!) barnevernet har tilgang til å skaffe opplysninger fra barnehage, lege og politi... hvem tror de på??? kan barnefar virkelig klare å få barnevernet til å tro at mor ikke er en god mor?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 De sjekker jo opp hvordan "tilstanden" er hjemme evenutelt og tar kontakt med andre som kan bekrefte at det ikke stemmer. Om barneværnet kommer hjem til deg, ikke skjul noe og være så ærlig som du kan. Og barnevernet er jo ikke der for og ta vekk barna med mindre det virkelig er behov for det. Men noen saker er de nødt til og sjekke opp.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Nei! Men oppi det hele så ser man mer på barnets helse enn på far el mor. Jobbet i bhg og nå på skole - har vært innom en god del bv-saker. Det er barnets ve og vel man ser på. Vi har godt samarbeid med alle etater i kommunen (lege, helsesøster,psykolog osv). Jeg har enda ikke sett at det blir bv-sak ut av bekymringsmld alene, men heller mer av at bekymringsmld lar oss se mer på barnet. Om du forstår..... Sladder kan alle komme med. Men saken skal støttes opp ved flere etater.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 ok.. det høres godt ut. lettet litt nå! har nemlig fått så mye "trusler" fra barnefar at "jeg skal bruke alle midler mot deg" "ungen har det bedre å bo hos meg enn hos deg" " du er en dårlig mor" " jeg skal gå rettens vei" "nå skal alle fakta på bordet, gleder meg til å gå i møte med barnevernet;) " osv osv...han er helt sinnsyk! har vært hos advokat ang. dette nå og jeg kommert til å anmelde personen som har ringt inn denne bekymringsmelding og for falske anklager(hun som ble oppgitt navn hos BV, hun er venninne av barnefar og hun har ingen anelse om hva jeg gjør hveken alene eller sammen med barnet, derfor mistenker jeg at det er HAN som står bak)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Barnevernet fikk inn en bekymringsmelding som angikk meg og mitt barn, den var anonym, men jeg skjønte fort hvem som stod bak (ikke barnefar da). De kalte meg inn til et møte, jeg snakket med dem, og etter det møtet ble saken henlagt. De var altså såpass oppegående at de skjønte at ting ikke stemte. Men kan jo hende at de undersøker litt mer for å være helt sikre, er jo det som er jobben demmes. Håper du har spart på sms, mail, brev og at du tar opp telefonsamtaler fra barnefar.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Barnevernet fikk inn en bekymringsmelding som angikk meg og mitt barn, den var anonym, men jeg skjønte fort hvem som stod bak (ikke barnefar da). De kalte meg inn til et møte, jeg snakket med dem, og etter det møtet ble saken henlagt. De var altså såpass oppegående at de skjønte at ting ikke stemte. Men kan jo hende at de undersøker litt mer for å være helt sikre, er jo det som er jobben demmes. Håper du har spart på sms, mail, brev og at du tar opp telefonsamtaler fra barnefar.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Min eks stakk da jeg ble gravid med vårt 3.barn. Jeg var sint, såret, skuffet, full av hormoner og ikke minst; jeg følte meg SVIKTET.. Jeg kjeftet og raste, og han utnyttet vet med å sende bekymringsmelding der han påsto at han fryktet for barna fordi han mente jeg var psykisk ustabil osv.. Den egentlige grunnen var at var forbanna fordi jeg ikke delte omsorgen 50/50 for barna. Jeg ville ikke det, og familievernkontoret anbefalte det heller ikke, så da måtte han finne på noe annet. Han kontaktet da bv i håp om at de skulle gi han omsorgen. Jeg fikk et brev fra dem hvor de kalte meg inn til samtale. Tok med meg mamma på møtet. Så sendte bv brev til fastlegen min og barnehagen. Da svarene hadde kommet inn, ble jeg kalt inn på nytt møte hvor vi gikk igjennom svarene. Fikk så brev om at saken var henlagt. Det saksbehandleren i bv sa var at han selv hadde lagt opp til det ved å gjøre alt det han gjorde etter bruddet (masse dritt), så det sa mer om han enn meg at han faktisk trodde det var så lett å ta omsorgen fra meg. Hun sa også at hvis de skulle tro alle bitre ekser som melder ekspartneren til bv, så hadde de ikke gjort annet enn å fjerne barn. For det er UTROLIG mange som gjør dette bare på driiiit... Dette går nok bra for deg! De som ikke har noe å skjule, skjuler ikke noe heller. Så hvis du med god samvittighet kan si at du ivaretar barnas beste så burde dette være plankekjøring for deg Spar på alt du får av SMS, e-mail osv. Noter deg, med dato og klokkeslett, hver gang han gjør noe faenskap og bare gjør alt du kan for å ta vare på barna dine. Da kommer han nok ikke langt.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå