Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Førstemann er gutt, han er oppkalt etter pappan sin. Neste blir jente, og vil gjerne oppkalle henne etter meg. Jeg heter Nina, blir det veldig rart å kalle jenta vår for Mina? Synes det navnet er utroolig fint...Bare lurer på hva folk tenker om det, om det virker som vi har dårlig fantasi
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Synes ikke noe om at foreldre velger navn som minner sterkt om sine egne. Det er da mer enn nok av andre navn å velge blant.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Greia er vi synes det er et utrolig fint navn, og blir nesten litt sårt hvis vi ikke skal kunen kalle henne det pga mitt navn.. Vet det er andre navn å velge mellom, men faller man for et navn så vil man gjerne bruke det Men takk for tilbakemeldingen uansett, godt å vite hva folk tenker
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 tja, hadde ikke brydd meg ekstremt om jeg hørte det, men det lyder jo ganske likt. Om dere presenterer dere sammen kan det være litt rart hva med å finne et navn son inneholder -ina men som ikke er så likt? Kristina, Katarina, Celina osv.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 vi tenker veldig mye på andre navn å, er bare at vi ahr falt pladask for Mina.. Jeg liker ikke mitt eget navn, men synes Mina er nydelig...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg ville nok stusset over det ja, virker rart. Når det er sagt, så er det jo dere som må bli enige. Alle kommer ikke til å like navnet uansett hva dere velger.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 altså, det er jo litt pussig, og ville kanskje tenkt over det første gang jeg hørte Nina og Mina, men det spiller jo ingen rolle? Det er ikke akkurat så drøyt at det har noe å si.. Velg det dere liker.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Neida, det er sant. Vi er jo enige om at vi vil ha det navnet, så det er jo liksom greit... Også tenker jeg at folk kommer jo ikke til å mislike oss pga navnevalg Men regner med å få høre folk meninger om det, såkalrt Bryr meg ikek så mye om det, bare vartig å høre hva folk tenker..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Det er ikke lurt å kalle henne et navn som er så veldig likt ditt! Dere får vel samme etternavn? Her er det rom for forvirring om hvem som er hvem, navnene høres like ut og skrives nesten likt. Da må du ihvertfall gi henne et mellomnavn så det går an å holde navnene deres fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Hun vil ha etternavnet mitt og pappan sitt. Mitt blir bare mellomnavn. tenkte på et annet navn til henne også,emn komer ikke på noe som er fint...Noen forslag kanskje ?
Tante Blås Squaw Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Ikke la et så viktig valg styres av hva en gjeng forumsulliker mener! )
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Om du berre skal ha det som mellomnamn er det jo greit, men ellers tenkjer eg at det må vere svært upraktisk om de har to så like namn i huset, mtp at du vanskeleg vil høyre om det er Nina eller Mina ein snakkar om eller ropar på.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Jeg blir aldri kalt for nina når vi er hjemme, sambo kaller meg noe anna, og sønnen vår sier jo mamma, så hjemme blir det ikke noe problem
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Vakkert navn. Syns ikke det er sært å kalle opp barna etter foreldrene. Jeg kjenner to par som har gjort det. Men de har gjort det sånn at de har satt sammen biter av navnene sine sånn at det ble et nytt navn.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Det går bra! Ps Husk på Will og Jada Smith. Sønnen heter Jaden og jenta heter Willow! Hehehe..
prebs Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Jeg synes mor og datter med navn Nina og Mina høres koselig ut :-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Jeg syns ikke det er rart. I min familie har vi også hatt den tradisjonen. Eks. på slik det er min familie (fiktive navn) Bestefar: Jan Inge Sønn til bestefar: Jan Martin Min mor: Stine Jeg: Ine osv. Og det har jeg aldri hørt om noen som har reagert på Forslag: NINA: Ina, Ine, Carina, Sina. Mina Elise, Mina Elida, Mina Ingeborg, Mina Sofie / Sophie
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #18 Skrevet 19. januar 2011 Gå for Mina! Kjempefint! Dropp mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #19 Skrevet 19. januar 2011 Jeg ville nok også vurdert et mellomnavn da, ja Hva med Mina Cecilie, for eksempel?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #20 Skrevet 19. januar 2011 Hvis gutten deres er kalt opp etter faren sin, så ville jeg ialf ikke ha kalt opp jenta mi etter meg selv! Synes sånt tyder på lite kreativitet. Og jeg ville til andre sagt at jeg falt pladask for navnet Mina, uten å få frem at det er noe oppattkalling etter megselv, som du skriver i hovedinnlegget ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå