Gå til innhold

Jeg er populær og har mange venner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt for mange. Og av og til føles det som alle vil ha en bit av oss. Vi blir invitert over alt, spurt om å være med på hutteturer og ferier. Og enkelte venner følger med oss og er redd vi skal være mer med andre enn de. Og er jeg på fest så er det alltid noen som begynner å sutre etter noen glass om at de ser for lite til meg og kommenterer at det er lenge siden sist.

Men tross sette, eller kanskje på grunn av dette så har jeg veldig få nære venner og føler meg ofte litt ensom.

Jeg rekker aldri å få pleier nære vennskap, for det er så mange.

Så virker det som mange vil veldig gjerne ha meg som venninne uten å gå så veldig inn for den biten der man må gi litt ekstra på samme måte som i et parforhold. Fra å gå fra et overfladisk vennskap til et ekte, dypt vennskap.

Så til dere som føler dere ensomme og har få venner. Det er ikke alltid de med mange venner egentlig har så mange flere gode venner enn det dere har.

En eller to gode venner er nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke verre enn å lære å prioritere vennskapene man føler er mest givende. Jeg har mange bekjentskap jeg ikke orker å pleie like mye og takker ofte nei til invitasjoner fordi jeg vil ha tid til min familie og mine beste venner :) Ikke at jeg er superpopulær da, så det kan jo tenkes at jeg ikke helt klarer å sette meg inn i problemstillingen din.

Skrevet

Dette er det vi kaller luksusproblem...

Skrevet

Hi

Poenget mitt er at mange av venninnene mine ikke er interessert i et nært vennskap. Svært mange av de vil ha det på et overfladisk plan.

Har noen mer nær enn andre. Men det er ikke alltid så berikende med alle disse overfladiske vennskapene.

Skrevet

Kanskje ikke, men du vet at du selv kan gå aktivt inn for å finne venner som passer for deg i stedet for å sitte og vente på at venner skal komme drivende din vei. Det var det jeg mente med innlegget mitt. Du har med andre ord selv nøkkelen til å løse problemet ditt hvis du vil :)

Skrevet

Tror jeg skjønner hvor du vil med dette. De som er ensomme tror kanskje at alle andre har så mange venner. Og det har de kanskje, men antall venner betyr nødvendigvis ikke at man har mange NÆRE venner eller at man aldri er ensom.

Men en eller to venner er jo bra, det skjønner man fort når man har ingen.

Skrevet

Heller en fugl i hånden enn ti på taket!!!

Jeg har en kjempegod venninne, ei jeg villig hadde gått gjennom ild og vann for, og som ville gjort det samme for meg. Og så har jeg to venninner jeg ikke har den følelsen for, men som likevel gir meg mye. Ellers er det bare snakk om bekjentskaper.

Skrevet

HI

Riktig 15.46 Poenget er ikke å syte eller få hjelp med luksusproblemet mitt. Poenget er at de som tror at folk som er omgitt med masse venner hele tiden har veldig mange gode venner er litt feil. En god venn er bedre enn ti minglevenner. Jeg har ganske få jeg kunne hatt en usminket kosekveld med det man betrodde alt. Men har sikkert nærmere 100 jenter som betrakter meg som en venninne.

Og jeg tror ikke det bare er jeg som føler det slik. Selvfølgelig setter småbarnstiden begrensninger. Men tror det er litt tiden vi lever i og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...