merethe85 Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 ......kommer pressriene med en gang da? Eller hva skjer??
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 hmm.. der spør du godt.. vil tro det.. men slik som hos meg har pressriene kommet før det er full åpning.. godt spørsmål egentlig jeg hadde ikke noe bra svar
Tøvsjura Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Mine pressveer begynte før jeg hadde full åpning, gjelder på begge våre barn.
2 fra før,nr3 født jan.2011:) Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Mine pressrier kom ved full åpning. Jeg syns riene endret seg og plutselig fikk jeg kjempebehov for å presse (klarte ikke å kontrollere det helt, det bare kom) (pressrier og urbrøl) Med nr 1 så Lå han litt langt oppi bekkenet enda, og måtte presse noen minutter før han kom nedi, for så å presse to ganger før han var ute. Med nr 2 fikk jeg bare en stor ri (7 til 10 cm på ett minutt) og ett press så var han ute. Blir spennende med nr 3. Tror nok alle opplever dette forskjellig, og alt er vel normalt ;o)
2 fra før,nr3 født jan.2011:) Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Hvilke smertestillende man bruker kan vel kanskje ha en innvirkning? Jeg brukte hvertfall kun lystgass ved begge mine fødsler, og kjente de veldig godt.. Vet blant annet med epidural så kan riene dabbe av litt, og man kanskje ikke kjenner pressriene så godt som man ellers ville gjort. Men dette er vel også veldig individuelt.
theres 1986 ♂ ♀ ♂ + ♀ Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 hvis jeg ikke husker feil kom dem rundt 7-8 cm åpning med alle mine..!
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Godt spørsmål, de kan nok komme litt før det er full åpning. Men på meg så kom det cirka likt tror jeg. Merket at riene ble sykt intense på en annen måte, til tross for epidural. Trodde jeg skulle (og unnskyld utrykket på forhånd) prosjektil-bæsje, så jeg holdt igjen for harde livet mens mannen min ropte på jordmor...men det var jo selvsagt bare barnet som ville ut;)
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Kom på sykehuset med 10 cm åpning. Og det tok vel ca en halvtime til jeg fikk pressrier. Nå vet jeg ikke hvor lenge jeg har hatt full åpning før jeg kom til sykehuset, men sikker ikke lenge. Så de kommer vel ikke med en gang
Isab0lla:) Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Jeg hadde 10 cm åpning i mange timer uten at noe skjedde så derfor måtte jeg til slutt ta KS
merethe85 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 19. januar 2011 Han lille her ligger med hodet nedi bekkenet, men ikke festet seg helt enda.... Var på sykehuset for 11 timer siden.....da hadde jeg 3 cm åpning. De sa jeg kom til å føde innen imorgen eller fredag...
Strandloppa og lillebror Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Heh, jeg fikk aldri pressrier jeg. Fikk bare beskjed om at jeg hadde full åpning og kunne begynne å presse når jeg var klar. Ungen kom ut for det, gitt.
♥Mammatil3små♥ Skrevet 20. januar 2011 #12 Skrevet 20. januar 2011 Med førstemann husker jeg ikke egentlig... Men tror de kom litt før... Med nr. 2 ble åpning sjekket og jeg fikk beskjed om att det kom til å ta litt tid ennå. Jordmoren hadde knapt rukket å snu seg, før pressriene begynte. Hun sjekket åpning igjen og da var det jammen full åpning i løpet av bare ett par minutt. Så da begynte de umiddelbart iallefall...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 20. januar 2011 #13 Skrevet 20. januar 2011 ...mens jeg aldri har fått pressrier.... Tror dette er veldig individuelt!
MillaCamilla Skrevet 20. januar 2011 #14 Skrevet 20. januar 2011 Ikke hos meg. Vi ventet i 1 time, da hodet ikke var kommet ned i bekkenet. Var ikke noe stress, da hodet var på plass (festet), tok det 15 minutter før han var ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå