Gå til innhold

Hvordan søker jeg om barnetrydg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir alene så skal få dobbel barnetrygd. Hvordan søker jeg det? Kommer det automatisk?

Barnebidrag lurer jeg også på?

Jeg har mottatt engansstønad, og søkt overgangsstønad, men det får jeg ikke før 20 mars og termin er 2 mars. Så ble litt desperat trenger jo penger før det. Har jo leie og regninger som alle andre...

håper noen vet =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vedder på at du ikke har giddet å sjekke www.nav.no....

Skrevet

Barnetrygd kommer automatisk, men ikke når du skal ha en ekstra (ikke dobbel).. Du må nok søke, sjekk www.nav.no. Barnebidrag må du også søke om, og pappaen må jo da selvsagt skrive under på at han er far - gjør han ikke det kan du kreve dna test og da kan hele prosessen ta laaaaaang tid.. Søk bidragsforskudd fra nav så får du det mens du venter på pappaen..

Hvordan har du klart deg i mnd før når du var gravid da? Husk at engangsstønaden er også ment å dekke mors livsopphold 3 uker før og 6 uker etter fødsel...

Skrevet

Oki takk =)

Før har jeg jobbet ved siden av studiene som deltidsansatt. Da bodde jeg i en etroms, men da jeg ble gravid flyttet jeg i en treroms emd leie på 9900,- Jeg har også fått stipend. Jeg ringer lånekassen nå for å høre med de også søkt om fødselspermisjonspenger men ting tar tid...

Jeg har spart engansstønad og satt over på sparekontoen så jeg har til neste leie men holder neppe til 20 mars.

Greit da søker jeg om en ekstra der da. Takk for svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...