Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 har et inntrykk at folk ser ned på disse barna,..
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Jeg visste ikke ta vi fremdeles hadde "institusjoner" her til lands jeg. Stemoren min vokste opp på barnehjem og henne synes jeg synd på pga oppveksten ...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 jeg bodde på en instusjon selv da jeg var 15 år,. nå er jeg 21 år,. jeg bodde der fordi jeg var red for min far.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Synest det heller kunne fokuseres mer på å finne plasser til barna utenfor institusjon.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Barn som av en eller annen grunn må bo på institusjon ser man da vel aldeles ikke ned på? Den holdningen har jeg aldri møtt. Det er ikke barna det er noe galt med. Om man kjenner andre følelser for disse barna enn for andre, så bikker det vel heller imot at man har ekstra sympati for disse barna.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg jobber selv på ungdomshjem "inst" og det er ikke noe galt med disse barna/ungdommene. De er der på forskjellige paragrafer, noen fordi de ikke blir tatt vare på hjemme, noen pga temperamang, andre fordi dem føler det er best for de, det kan være pga rus og så mangt. Det er fult av ungdomshjem rundt om i hele landet. Jeg har opplevd at andre foreldre har reagert at barna dems er venner med barnehjemsbarn, fordi de har trodd det har vært noe alvorlig fordi denne personen er inn under bv. De er alle herlig barn/ungdommer men i mange tilfeller prøver de og være tøffere og kaldere enn de egentlig er.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Pila ,mener du seriøst at det burde være flere ungdomshjem? I så fall har du ikke peiling på hva du snakker om ! De ungdommene som havner på ungdomshjem er de som kommer dårligst ut i bv ... Det er der de lærer å bli kriminelle, ruse seg ol . Det er mye bedre å bo i fosterhjem eller at barnevernet hjelper i hjemmet ,de får bo hos slektinger ol.. Jeg har selv bodd på ungdomshjem og det er ikke noe bra miljø for en tenåring .Ingen av de jeg kjenner som har bodd på ungdomshjem sier at det var noe bra for de .(og jeg kjenner mange bvbarn ..
Gjest ->>- Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 En velfungerende institusjon kan ofte gi et bedre og mer stabilt miljø for en viss gruppe barn og ungdom enn fosterhjem. Trenden med at "alt og alle" skal i fosterhjem ser jeg ikke som ubetinget positiv. Ganske uavhengig av dine indviduelle erfaringer, egentlig.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Så de har det mer stabilt når de får 6-7 stk de må forholde seg til hver dag,som forandrer seg fra dag til dag (tenker da på personalet) i tillegg til tilsynsførere ,saksbehandlere osv ... Enn at de får hjelp i hjemmet eller har en trygg fosterfam og en mer normal hverdag ? Javel... Det er yterst få instuisjoner som er så velfungerende ,da må det mer og bedre bemannin til ,mulighet for psykolog , bedre tilpasset opplegg for hver enkelt bruker ol og det har ikke bv penger til .... Og ungdom som kommer fra et ungdomshjem blir veldig ofte sett ned på ...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #11 Skrevet 20. januar 2011 Problemet er nok at mange av disse institusjonene ikke er særlig vellykket, og at fleste parten av barna som bor/ har bodd på en institusjon ikke klarer seg særlig bra.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #12 Skrevet 20. januar 2011 Problemet er nok at mange av disse institusjonene ikke er særlig vellykket, og at fleste parten av barna som bor/ har bodd på en institusjon ikke klarer seg særlig bra.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2011 #13 Skrevet 20. januar 2011 Har inntrykk av at folk ser ned på familier som er "under barnevernet".Og at omgivelsene reagerer når de får vite det, som for eksempel barnehagen legger ekstra merke til barn som har fått plass spesielt etter søknad fra Barnevernet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå