Mummy2be´med to tette:p Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Men har virkelig ikke peil på innreding og interiør. Vet veldig godt hva jeg liker når jeg ser det, men synes det er vanskelig å komme på ting selv. Kunne godt tenkt å ha et tema på rommet. f.eks sjø og strandliv, dyr/jungel o.l. Noen som har fine bilder å vise meg? Eller tips til noe morsomt jeg kan lage til? Gutten er fortsatt bare 5 mnd, men tenker å lage et rom han kan ha i flere år. Sambo lurer på å bygge en artig seng til som passer temaet på rommet. Rommet er ganske stort, omtrent 12-15m2, men med to skråvegger. På de to rette veggene er det henholdsvis vindu på den ene og dør på den andre. Er panel på veggene idag, er det bedre å få opp plater, eller skal jeg male panelet? Hjelp!=)
Tante Gustava Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Anbefaler deg å bruke wall stickers. Sjekk litt på nett, så finner du mange varianter. Guttene våre har jungeldyr
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2011 men kan jeg kllistre de opp på panelvegger? eller nå det være flate vegger?
Tante Gustava Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Hm. Det vet jeg ikke. Men jeg vil tro det i alle fall blir penest om dere setter opp plater. Og om dere tenker å pusse opp rommet for at han skal ha det i mange år, så ville jeg investert i det arbeidet.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2011 vi har en hel etg som bare er et stoort rom. er lagt golv og er panel på vegger og tak, men det er som sagt bare et stort rom. så det gjenstår mye arbeid før det er noe barnerom der=) skal også lage kontor og et gjesterom der oppe. -jeg tror det du sier er smart, at siden vi likevel skal pusse opp så kan vi likegodt sette opp plater. er egentlig ikke så glad i panel, så det passer meg fint:) har du andre tips? har f.eks lyst å lage en stilig sengegavl, men har ikke gjort sånt før, og er en smule fantasiløs=) hehe.
Ladybug~N&E Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 det er mye penere med plater enn panel. og mye lettere å male over også. wallstickers er en bra ide! da kan du pynte veggen uten at du ødelegger den. i tillegg ville jeg malt vindusveggen i en sterk farge innenfor temaet du velger. (sjøgrønt for strandliv, mørkeblått for havet, mørkegrønt eller knallgul for jungel) de andre veggene ville jeg hold i en nøytral farge eller i en veldig mye svakere utgave av temafargen. en hjemmesnekret temaseng høres festlig ut! hva med frosk? så de gjorde det på ekstrem oppussing en gang og det var kult!!!! store kosedyr fra temaet må også til! en løve eller stor krabbe på skapet, en diger skilpadde eller en tiger på gulvet. sengetøy innenfor tema, gardiner i "riktig" farge, rullegardin, gulvteppe og en festlig sengelampe! er kjempegøy å innrede barnerom!!!!!!! jeg hadde planene klare da vi skulle lage rom til 3åringen men jeg ville ha et utsillingsrom i stedet for barnerom og det var jo litt dumt!! skal gjøre noe nytt med det og jeg skal søren meg ha tema! det må jo være veldig mye morsommere for barna å leke i et slikt rom?? jenta vår skal få nytt rom straks og hun skal få skikkelig lekerom!!!!
appelsinen Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 http://www.klikk.no/bolig/rom123/article493647.ece se her.. knskje du om ikke annet kan hente litt inspirasjon..
M♥H♥A Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Her finner du mange tips: http://www.foreldremanualen.no/kategori/hjemme-hos-barn/ Finn.no har også begynt med "inspirasjon" hvor du får se bilder fra boligannonser: http://www.finn.no/finn/inspirasjon/barnerom
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 På norskeinteriorblogger.blogspot.com har de nettopp hatt barneromkonkurranse. MASSE fine barnerom. Jeg kan sende deg linken til min blogg på PM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå