Gjest Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Jeg er glad jeg ikke sitter i rettsalen i Alvdalsaken, tenk å måtte se på fotobevisene :-( http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3995748.ece
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 jeg gråter.. ønsker ikke de tiltalte annet en helvette på jord.
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Jeg gråter også. Fatter ikke hvordan det går ant og gjøre sånt mot barn! Måtte de brenne i helvette!! I evig tid!
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Jeg håper disse menneskene plutselig, som lyn fra klar himmel, klarer å virkelig forstå hva de har gjort. Det må være den optimale tortur å plutselig fatte hvordan de har ødelagt og torturert små barn som har vært prisgitt dem som omsorgspersoner :-( Men det blir vel nesten som et mirakel å regne så jeg håper i det minste at de kan låses bort slik at samfunnet er beskyttet!
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Uff,blir så man tenker på alle de som har det slikt og som aldri blir oppdaget.... Får så vondt i hjerterota! Stakkars stakkars barn!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg er normalt ikke for dødsstraff, men når det kommer til sånne mennesker som de tiltalte i denne saken, så hadde vel det beste vært å ta dem med ut bak tinghuset og sette ei kule mellom øynene på dem. Synes det er helt latterlig at samfunnet skal bekoste fengselsoppholdet deres.
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Dødstraff er jeg imot. Selv i så alvorlige saker som dette. Men jeg tar meg selv i å lure på om vi ikke burde importere litt arbeidsleirkultur fra Kina ...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Anonym 12:40 her. Har ombestemt meg og er enig med deg, Kaklehøna. Å ta livet av dem ville jo vært å la dem slippe enkelt unna. Mye bedre å gjøre resten av livet deres til et sant helvete. Det er ikke mer enn de fortjener.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 Jeg hadde gått rett i strupen på de tiltalte, så ikke snakk om at jeg kunnet sitte i rettsalen. Hadde nok mistet kontrollen og skummet av raseri. Er ikke ofte jeg blir rasende, men i slike saker tørner jeg bare. Måtte de bli kastet i et mørkt hull og aldri funnet igjen!! Tenker også på den tapre eldste jenta som prøvde å "beskytte" de andre barna ved å ta mesteparten selv. Jeg trodde ærlig talt ikke noe kunne sjokkere meg verre etter Fritzl-saken, men der tok jeg grundig feil..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 å herregud, hvorfor legge ut den linken her..jeg angrer på at jeg leste. jeg har tårer i øynene.. men det som er uffatelig for meg er at disse voksne mennesker gjorde dette, ikke 1 gang..men over maaange år og filmet alt? noe er så sykt at jeg har vondt for å forstå. herregud.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Dette er dessverre ingen enestående sak, tenk på alle di "skjulte" sakene...
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Huff, beklager. Jeg trodde det kom fram av hovedinnlegget mitt at det ikke var behagelig lesning :-( Jeg burde nok kanskje heller postet et sted hvor det ikke er så mange gravide/småbarnsforeldre. Huff ja, en ting er å fornekte ens egne handlinger, men hvordan er det mulig når man samtidig dokumenterer det man driver med på en så grundig måte? Og hvordan kunne alle menneskene som deltok på disse festene akseptere det som foregikk? Saken er grusom på så veldig mange måter :-(
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Syns det er veldig skummelt å tenke på at det faktisk er to LEKdommere og èn dommer i også sånne saker..
Gjest Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Det er jo for å sikre at avgjørelser som taes av domstoler i Norge har et visst samsvar med hva folk flest mener er rett og galt. Lekdommere er en fin ordning synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Jeg kan ikke skjønne at det finnes så ondskapsfulle mennesker! Det er ren ondskap å gjøre slikt mot uskyldige barn :-( Jeg ønsker disse menneskene alt vondt i livet og håper at de vil lide en grusom og pinefull død. Jeg hadde aldri klart å sett et sånt menneske i øynene, tror faktisk jeg hadde vært i stand til å skade disse grusomene menneskene skikkelig!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Dette er rett og slett grusomt og forferdelig, og tanken på at dette skjer også med andre uskyldige små og ikke oppdages, er nesten ikke til å holde ut. Det som er viktig, er at samfunnet bevisstgjøres om dette, for å være med å hindre slike tragiske overgrep. Vi må bry oss. Kan skole og barnehage være mer obs, ha mer bevisst tilnærming til å avdekke om noen sliter med noe? I tillegg tror jeg politiet og andre instanser er mer og mer på slike saker, og mer ressurser settes inn. Flere vil bli tatt, heldigvis! Men, dessverre tror jeg også flere kan "rekrutteres" nettopp pga. internett. Mulig også det bør satses ennå mer på behandlingstilbud og en form for åpenhet slik at de som har slike sykdommer kan få hjelp, noen forstår det nok selv. Veldig tabu og vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #18 Skrevet 19. januar 2011 ...og jeg glemte å si at jeg også i denne saken gjerne kunne plantet et skudd i tinningen på disse, om jeg ikke hadde blitt satt inn selv.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #19 Skrevet 19. januar 2011 Ord blir fattige hvis jeg skal prøve å beskrive hva jeg syns om denne saken (og alle de andre lignende). Med fare for å høres ut som en deltaker i en missekonkurranse ("Krig og fred og sånn..", så skulle jeg ønske amerikanske superheltfilmer var virkelig og helten kunne kommet flygende gjennom lufta, reddet barna og gjort slik at overgriperne fikk som fortjent. Men virkeligheten er ikke slik. Og det går virkelig ikke ant å forstå at foreldre kan gjøre slikt mot sitt eget kjøtt og blod. Det er så forstyrrende at jeg nesten bare må lukke øynene. Tenk at det skal være en menneskerett å få barn, at man til og med kan produsere sine egene sexleketøy. Det er så jævli galt at til og med snille lille meg får lyst til å skadeskyte disse menneskene. Hva kan jeg gjøre? Det er nesten så jeg må sette min 30 år gamle rompe på skolebenken og utdanne meg slik at jeg kan jobbe med barn og forsøke å forhindre at flere barn blir drept så sakte som disse barna ble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå