Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Matz for eksempel, istedenfor Mads. Er dere klar over hvor ofte barnet gjennom hele livet sitt for navnet sitt skrevet feil av andre og hvor ofte han må stave navnet sitt for andre istedenfor å bare si det (kanskje litt dårlig eksempel da det er litt kort med dog) Det er dødskipt å få navnet sitt feilskrevet overalt, på skolen, på kurs, innbydelser, i avisa osv. Hvorfor skal navnet være så spesielle? Er det en finurlig måte og få oppmerksomhet på eller hva er greia?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Vistte du at de før skrev Sjarlåtte i Norge? Så er det da feil eller rett?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Ja hva tror du sjøl? Hvis jenta di hadde hett Sjarlåtte? Enkelt? Noen foreldre sier: "Det er så festlig å ha det litt spesielt" Hva er festlig ved det? Måtte få navnet sitt feilskrevet resten av livet og måtte stave og rette på folk hele tiden? HI
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Vi liker spesielle navn og har fire unger. De heter Fhiona, Zander, Chriztina og Marteh
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Vi liker BARNA våre og har fire unger. De heter Anne, Marius, Lisa og Tom
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Veldig bra 11:57! Bra noen har fokus der det bør være:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Mannen min har et spesielt etternavn, og jeg har tatt etternavnet hans. Vi syns ikke det er noe stress om navnet vårt står feil skrevet - og det gjør det ofte. Når jeg staver navnet mitt for noen sier jeg jo bare fort hvordan det staves så er det greit. Har ikke lidd av den grunn Sønnen vår heter ISAC. Vi valgte å skrive det på den måten bla. fordi det står i stil til etternavnet vårt og vi har utenlandske aner. Om noen skriver Isak så er det greit, men vi har faktisk ikke opplevd det særlig ofte. Dersom han senere har lyst til å endre skrivemåten på navnet sitt er det en simpel sak. Det er bare å fylle inn et skjema som man skriver ut på nettet - har gjrot det selv.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Jeg het noe så enkelt som Christin, men ble likevel pisselei av å hele tiden måtte si "Kristin med C H" så jeg har byttet til Kristin, med K. Mye enklere og så slipper jeg å hele tiden måtte fortelle hvordan navnet skrives.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 det er jo det tråden handler om, og det er nok av dibforeldre med merkelige schkrivemaater på avkommet så hvofor var det åpnebart at dette var tull? Vet faktisk om en Zandra.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå