Gå til innhold

sykemeldt 20 % i noen uker. Men legen ville 50 %....


Frøkna vårbarn 2014

Anbefalte innlegg

Pga bekkenet som nå for alvor har begynt å tulle seg til så gikk jeg til legen for å få sykemelding. Har aldri vært sykemeldt gradert før, har enten vært 100 % eller ingenting. Sist svangerskap presset jeg meg selv veldig og endte opp med 100 % fra uke 29.

 

Nå ville legen egentlig sykemelde meg 50 %, men jeg syntes liksom det hørtes så mye ut, så jeg tok 20 % i 3,5 uke i stedet. Jeg jobber som sykepleier på sengepost med full rulle hele dagen, men jeg håper jeg klarer å jobbe 80 % en stund framover. Har nesten nettopp begynt der så føler at hvis jeg bare er der 50 % vil jeg aldri klare å sette meg godt nok inn i jobben. Og slik som jeg kjenner bekkenløsninga fra sist så blir den ikke noe bedre, så det blir nok plenty av tid til å være mer sykemeldt.

 

I tillegg var blodtrykket mitt ganske lavt, 90/60, så ikke så rart jeg er litt svimmel innimellom. Heller ikke så smart når man står mye av dagen rett opp og ned enten i legevisitt eller stell...

 

Jaja, jeg får kjenne på kroppen de neste ukene og finne ut om jeg skal spørre om mer sykemelding eller fortsette på 20 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men tror du ikke at om du hadde hatt 50% så ville du kunne fungert i jobb lengre ut i svangerskapet, så blir ikke hjemmeperioden så lang? Er jo så kjedelig!

 

Jeg er sykemeldt 50% og er bare 14 uker på vei, men er på grunn av at jeg eier ikke energi. Bare syting tenker jeg selv, men etter to dager i jobb trenger jeg to dager til å sove og ligge på sofaen, så for å fungere er dette eneste mulighet.. :() Håper at om to uker er jeg tilbake for fult, for det er lenge å gå hjemme, når man skal ha oppmot ett helt år etter fødselen også!

 

Håper bekkenet ditt holder seg lenge, og god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider