Gå til innhold

Er så usikker på om jeg vil ha et barn til!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 barn fra før, 1 med samboer som gjerne vil ha et barn til. Jeg er skikkelig usikker da jeg syns det er så strevsomt med 1 liten tass..Minsten er 16 mnd og han jeg hadde fra før er 11 år. Samboer kunne tenkt seg en til om et år eller to, men jeg er så fryktelig usikker!

Når det er så slitsomt med en liten en kan jeg forestille meg at 2 er mye verre. Det er altså denne småbarnsperioden med to barn jeg ikke vet om jeg kommer til å takle. Når de blir større er det ikke noe problem syns jeg..

Er det noen andre i samme situasjon eller som har vært i samme situasjon som kan gi meg noen råd?

Jeg vet jo at jeg kommer til å elske barnet like mye som mine to andre barn, men ORK!

Hva hadde dere gjort?

Jeg er 33 år og blir jo ikke akkurat noe yngre med årene heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vAR i samme situasjon som deg. Hadde to ganske store barn, og ville egentlig ikke ha fler. Men mannen min ville, og klarte sakte men sikkert å få meg til å ville ha en til.

Så jeg fikk en attpåklatt da jegt var 37 år (da var nummer 2 7 og nummer 1 10 år).

Jeg angrer ikke i det hele tatt. Småbarnsperioden var kjempelett (bortsett fra noen slitsomme kolikk-uker) og veldig koselig.

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg tror jeg hadde sagt ja til å få en til hvis begge ungene mine hadde vært så gamle, men det er det at de vil være ganske tette da, si at tassen vi har nå er maks 3 år når nestemann kommer. Det er liksom DET som skremmer meg.

Jeg vet jo at jeg helt sikekrt ikke kommer til å angre hvis vi først får en til men..uff, det er så vanskelig å bestemme seg..

Skrevet

ja, det er kjempevanskelig. Mye hadde sikkert vært letter for meg nå hvis jeg bare hadde hatt to. De er tenåringer når begge to, og selvfølgelig ganske selvstendige. Men det er utrolig mye kos med småbarn også, selvg om det er slitsomt, og jeg er egentlig glad for at vi har strukket ut den perioden ved å få tre barn. Vi husker ofte tilbake på tiden da de to eldste var små skjønninger, og lengte rliksom litt tilbake. men så har jo vi jo han minsten, og så er det også koselig med store, flotte jenter, så da har vi liksom alt.

Det eneste jeg egentlig angre rlitt6 på er faktisk at vi ikke fikk enda en rett etter den yngste, sånn at han hadde hatt noen litt tettere i alder. det er ofte litt kjedelig for ham siden han ikke har søsken som er litt nærmere i aldre. det hadde sikkert vært litt lettere for oss også, for da hadde han hatt noen å leke med på ferier, helger ettermiddag osv. Slik det e rnå, er det stadig mas om å invitere venner.

Sånn sett er vel det også et argument FOR at dere skal få en til nå.

Men du e rjo fortsatt ganske ung, så dere kan jo vente noen år også.

Skrevet

Ja..Jeg har fått litt råd av venninner som har flere tette, og de syns det er greiest istedet for å vente i flere år for så å få en til..Da blir jeg jo aldri ferdig med å være småbarnsmamma;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...