meg83 Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Leste om noen som hadde bedt om dette.. Da jeg ble utskrevet etter fødsel, fikk jeg bare et papir der det stod hvor mye blod jeg hadde mista, mål og vekt på ungen, når fødselen skjedde og navn på jordmødre og leger. Noen som har fått noe annet? Kan man få oversikt over gangen i fødselen og mer detaljert informasjon? Er det noe man har krav på, eller? Hilsen nysgjerrige, muligens uvitende, meg
gullis og snuppis Skrevet 19. januar 2011 #2 Skrevet 19. januar 2011 Etter sist fødsel fikk jeg også med kopi av notatene jordmor gjorde underveis. Ettersom min fødsel var rask og ukompliset stod det ikke så mye der. Stod vel når vannet gikk, at jeg fødte i badekar, fødestilling, og at jeg fikk en gutt som beket (altså bæsjet) i det han ble født =0 ) Det var jo litt morsomt da! Etter første fødsel fikk jeg ikke med dette, og tenkte heller ikke over det. Så vet ikke hva som er mest vanlig praksis. Uansett har man vel rett på innsyn i journal, så om du føler du mangler opplysninger vil du vel kunne få det om du henvender deg til sykehuset. Hvor detaljerte opplysninger som har blitt jornalført vil kanskje kunne variere. Men viktige opplysninger skal jo journalføres.
August gull Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Du kan skrive til fødeavdelingen og be om å få tilsendt journalen fra fødselen. Jeg gjorde det, fikk den i posten sammen med en faktura...
meg83 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 19. januar 2011 Takker for svar Faktura på journalen..?
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 Utskrift av journaler koster som regel litt, ja Og de skal sikkert ha for å sende den og.... VIsste ikke at man kunne få den i ettertid, kanskje jeg skal be om det.... hmm....
mamman til to gutter Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Jeg ba om journalen fra første fødsel når jeg ble gravid med nr 2. Jeg prøvde først å ringe sykehuset, men fikk beskjed om at jeg måtte sende en mail fordi de måtte ha forespørselen skriftlig. Det tok noen dager og så kom den i posten, med faktura, tror jeg betale 70kr eller noe. Man betaler vel i prinsippet for den tiden det tar en person å skrive den og sende den i posten. I den sto det når forskjellige ting skjedde, hjerterytmen til babyen underveis og hvor i fødsleskanalen han lå og hvor mye åpning jeg hadde (og mulig noe mer uten at jeg husker det). Jeg syns det var veldig greit å kunne gå gjennom den med jordmor før fødsel nr2 fordi det skjedde noen ting jeg i ettertid hadde begynt å lure på hvorfor skjedde og da fikk jeg en forklaring på det og slapp å bekymre meg.
meg83 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2011 Så spennende! Gleder meg til å se hva de har skrevet Fødselen gikk fint, men jeg er bare så utrooolig nysgjerrig
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Hmm, dette kunne jeg også tenkt meg å få tak i. Hvilke opplysninger trenger de for å få ut journalen? Er noen år siden 1.mann ble født, men skulle gjerne hatt den...
mamman til to gutter Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Ring hovednummeret til sykehuset og si du vil ha journalen din, da setter de deg enten over til riktig avdeling, eller så gir de deg en mailadresse du kan sende mail til for å be om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå