Gå til innhold

Ååå så forbanna demotiverende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å prøve å gå ned ca. 8 kg. Jeg er aktiv og diver med litt styrketrening. Jeg er veldig streng med maten, ligger på 1200-1400 kcal pr. dag. Drikker 2-3 l. vann hver dag, å jeg spiser ikke etter klokka 18.00.

Jeg følger ingen spesiell kur, men jeg har kuttet ut det meste av brød, spiser bare litt potet eller fullkornsris.

I helgen skeiet jeg kun ut med 100 gr. sjokolade, ingenting annet. For meg være er det ganske bra nedgang på søtsaker altså.

Har nå holdt på slik i et par uker, men vekten rikker seg ikke!

Men sist jeg målte stoffskiftet mitt var det akkurat på grensen til for lavt, rett innenfor normalen. Kan det har noe med saken å gjøre, selv om det ikke er FOR lavt? Dessuten er det 1 år siden det ble målt, kan det har blitt lavere på det året?

Skjønner bare ikke vekta.. Mister jo så fort motivasjonen, føler jo at jeg gjør det meste riktig da.. =/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være du spiser for lite rett og slett. Det er stort sett anbefalt å ligge på 1600 kcal.

Også trene du i tillegg styrke. Det bygger muskler, og da er det ikke sikkert du ser det på vekta.

Mitt forslag er at du bør måle deg og heller se hva målebåndet sier. Det kan godt være at du blir smalere, men ikke går ned i vekt.

Og ikke gi opp, fortsett!! Før eller siden løsner det:)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :o)

Usj ja, bare så irriterende å ikke se det på vekta.. Men er kanskje for opphengt i den..

Jeg føler meg hvertfall mye bedre, mindre oppblåst og gjennomrenset etter så mye vann som bare renner rett igjennom =P

Jaja.. 2 uker er jo ikke allverden, får bare holde motivasjonen oppe!

Men en annen ting. Jeg la på meg av ingenting når jeg gikk på p piller, å jeg klarte ikke å gå ned. Så i desember sluttet jeg på p pillene, for jeg er ganske sikker på at det er pga. dem jeg ikke klarte å gå ned, pluss at jeg hadde lagt på meg 8 kg. på et par år (da jeg gikk på dem)..

Men kan det fortsatt være hormoner igjen etter p pillene? Hehe prøver å finne et svar =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...