Gå til innhold

Sitter vakt inatt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars liten på 8,5 mnd har hatt feber hele dagen og forrige natt. Blitt minimalt med soving både på meg og snuppa. Nå sovnet hun endelig, men jeg må fortsatt være våken fordi legen rådet meg til å sjekke pusten hennes ofte. Og om hun får prikker over kroppen og blir stiv i nakke.. Det jeg frykter så sterkt kommer kanskje til å skje med min egen datter:(

Hjernehinnebetennelse er det min tante sin sønn fikk da han var 4 mnd. Han var en frisk gutt, men nå er han multifunskjonshemmet pga. hjernehinnebetennelsen. Ingenting ble gjort før det var for sent.. Det var for snart 22 år siden.

Skummelt, siden gudmoren til datteren min også fikk sønnen sin 10 uker før tiden. Og når gutten var et par mnd gammel fikk han også hjernehinnebetennelsen, veldig dramatisk var det, og de måtte døpe han på sykehuset. Han var nær døden flere ganger. Nå er han heldigvis frisk og rask og stor til 3 år å være:)

Jaja, jeg er ihvertfall på vakt, og forhåpentligvis er feberen gått ned imorgen, så kan kanskje jeg og snuppa sove noen timer på dagen:) Er ikke frisk selv heller, men ikke like syk som babyen da..

Flere som har sittet vakt om natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg heldigvis aldri gjort. Men hva er det som tilsier at baret ditt skal få hjernehinnebetennelse? Pga feber? Kontakt med smittede?

Jeg tror det holder å sette på vekkerklokka et par ganger i løpet av natten for å sjekke henne. Det er jo ganske vanlig at små barn får feber? Om jeg skulle våket over Bo hver gang han var syk så hadde det blitt minimalt med søvn på meg gitt!

God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...