Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #1 Skrevet 19. januar 2011 Før dere sier det: JA, jeg skal snart gå til legen... Bare interessant å høre andres meninger. Jeg har over en periode på ca 2 uker nå fått en intens hodepine hver kveld når jeg skal legge meg. Dette gjør at jeg ikke får sove, og når jeg først får sove sover jeg dårlig, har mareritt og er urolig. Føler meg helt tappet for energi som resultat av dette. Jeg har prøvd å variere litt når jeg legger meg, men det ser ut til at hodepinen dukker opp mellom 22 og 23, og blir der til jeg klarer å sovne. Det tar alt fra 1 til 4 timer. Det føles som noen stapper tykke nåler inn bak og over ørene... Jeg skjønner ikke hva som gjør det - jeg har gode rutiner før leggetid... Noen som har meninger?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #3 Skrevet 19. januar 2011 Jeg sliter med sterk hodepine, hatt det konstant de siste 12årene så begynner å bli vant med det nå. Men for meg så virker det som du kommer deg for sent i seng i forhold til hva kroppen din vil. Om du sover dårlig om natten, så får kroppen din underskudd på søvn. Altså så kan det hende at du nå må legge deg rundt ni, altså før hodepinen kommer. Om jeg kommer meg litt for sent i seng så blir hodepinen værre. Om ikke legen eller andre finner noe så vil jeg anbefale deg akupungtur. Det hjalp meg masse, men jeg gikk i flere mnd før jeg prøvde det. Det fjernet ikke hodepinen min, men kom seg ned på ett nivå slik at det er levelig. Blir nok aldri kvitt den, vet grunnen til den og det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #4 Skrevet 19. januar 2011 Spenningshodepine? Ta deg en treningstur - tøy skikkelig ut Et glas rødvin Legg deg Når du så ligger i sengen - pass på at du er avspent - særlig i kjeven - men helst hele kroppen - det kan du gjøre ved å stramme musklene først og så slappe av. Kjenn at du er helt avslappet før du sovner.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #5 Skrevet 19. januar 2011 08.46: Var som å lese om meg selv men jeg har levd med hodesmertene i snart 15 år..:-) Man lærer seg å leve med det men forferdelig slitsom,unner ingen det!!! Enig med henne også om søvn, sliter man med migrene/sterk hodepine er søvn alfa og omega,også se over matvanene dine...spiser du regelmessig og sunt(vanlig kosthold) og stresser du mye? Ta en tur ut i frisk luft,prøv å fokusere på å slappe av i hver kroppsdel før du sovner...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #6 Skrevet 19. januar 2011 Anbefaler ikke rødvin til de som sliter med hodepine...da det kan fremkalle mer vondt,alkohol i sin helhet er en trigger...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #7 Skrevet 19. januar 2011 Ta en tur innom en dyktig manuellterapeut. Det gjorde jeg og ble helt bra ) Stramme muskler og låsninger i brystrygg og nakke kan gi deg slik hodepine. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #8 Skrevet 19. januar 2011 Tusen takk for mange seriøse svar! Her var det mange tips jeg skal plukke med meg... Ang det med å slappe av og spente muskler - jeg har veldig stiv nakke og rygg, og de musklene som sitter "mellom nakken og skuldrene" på hver side er som spente fjærer... Vet også at jeg spenner kjevemuskulaturen når jeg sover, jeg skjærer tenner så samboeren min våkner av det veldig ofte. Har fått en slik bittskinne jeg skal sove med for å unngå slitasje på tennene, men er ikke så flink til å bruke den. Kjenner ofte at jeg er sliten i kjeven når jeg våkner om morgenen. Men igjen - takk for at dere tok dere tid til å svare.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Aner ikke om dette gjelder deg, men jeg fikk ekstrem hodepine av Microgynon p-piller. Helt ille, klarte nesten ikke å komme meg på jobb. har ikke funnet det ut før nå, gikk på pilla i over et år, så bvle jeg gravid. var SÅ fornøyd med at jeg ikke hadde huepine under svangerskapet eller mens jeg amma. Så begynte jeg på pilla igjen, da jeg slutta å amme da gutten var 15 mnd.... Har nå brukt Microgynon i 1,5 mnd og den samme hodepinen er tilbake. Helt uutholdelig, har selvfølgelog slutta på dem nå. Sier ikke at dette gjelder deg, men ... Hvertfall verdt å nevne tenkte jeg...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 når sjekket du synet sist?? kanskje du bare trenger briller..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har gått på Microgynon i flere år, men sluttet i oktober... Hodepinen dukket opp nå for et par uker siden. Ang briller, så sjekket jeg synet mitt for ett år siden, og da var det helt normalt. Hmm... Det skal ikke være enkelt HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå