Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 jeg bruker ikke våtservietter ofte, har en nødpakke liggende i bagen(eks hvis snuppa bæsjer seg ut på lang tur når man kjører)... Bruker bare små kluter ellers og sånn mesoft man får kjøpt på apoteket(rene tørre engangkluter som man har vann på)... Flere som ikke bruker våtservietter? Føler meg alene i vennegjengen:P
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Vi bruker Libero sine tørre vaskeservietter. Vasker stumpen med vann og babyolje. Babyolje tar bæsj i en fei, og huden blir myk og fin
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Bruker heller ikke våtservietter, men har en nødpakke i stellebag'en i tilfelle det skulle bli behov et sted det ikke er vann. Vaskekluter er bedre for stumpen og miljøet
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Bruker våtservietter, men bruker av og til bare tørkepapir med vann på. Både fordi huden ikke tåler konstant bruk av våtservietter, og fordi jeg føler det blir litt mindre søppel når jeg kaster tørkepapiret i toalettet.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Bruker stort sett vaskeklut Har våtservietter i stellevesken. Ellers hender det jeg bruker våtservietter hjemme også, kommer an på mengde, hyppighet og konsistens på avføring;)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Våtservietter uten parabener og uten parfyme til å ta vekk den verste bæsjen hjemme. Vasker over med klut med rent vann etterpå. Er vi ute bruker jeg våtservietter, samme uten parabener og uten parfyme.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Vi bruker vaskekluter (og tøybleier) ennå ikke kjøpt en eneste pakke våtservietter eller plastbleier,og mini nærmer seg året:-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Brukte våtservietter kun til nød når vi var på tur, da mini var liten. Brukte vaskekluter til vanlig. I løpet av hele bleieperioden brukte jeg bare èn eneste pakke med våtservietter! Har vært borti våtservietter som har vært så sterke at de gjernet maling fra vindunskarmen, og da skal barna mine slippe å få de på rumpa!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 08:53, det er oljen i serviettene som gjør det... selv matolje kan fjerne maling.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 bruker mesoft hjemme første året, våtservietter på tur. Etterhvert har det blitt våtservietter hjemme også, når vi slutta med stellebord.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Har aldri brukt en eneste våtserviett på min 5 mnd. gamle gutt, og ser ikke behovet for det heller. Har noen kjempegreie flanellskluter som jeg kjøpe maangen av på princess, 20 kr. for en 5 pk. om jeg ikke husker feil.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Jeg bruker også mesoft med vann og litt olje. Helt genialt. Våtservietter bruker vi bare ute.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Du kan vaske maling av fingrene med vanlig olivenolje. Betyr jo ikke at det er livsfarlig å spise... Bruker forøvrig vaskekluter og vann på mine unger. Våtserviettene er bare med ut på tur.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Samme som deg. Bruker vaskekluter, og Mesoft hvis de har bæsjet. Har alltid gjort det. Det var en periode de brukte vaskeservietter i barnehagen, men nå sender jeg med Mesoft. De er for øvrig glad for det, for det er lettere å vaske med det. Jeg har en pakke vætservietter liggende, som vi kan bruke hvis vi er på tur el.l.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Bruker hovedsaklig engangskluter i papir(mesoft til nyfødt) og vanlige vaskekluter. Våtservietter kun på tur.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Bruker mesoft og vaskekluter hjemme, har økologiske våtservietter i stellevesken og på enkelte reiser. Jeg har aldri følt behov for å bruke våtservietter på hjemmebanen, nei.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #18 Skrevet 19. januar 2011 Brukar vaskeklutar! (mest brukte, då det ikkje er mange bleine som blir brukt no for tida). Hadde ein liten våtserviettpakke(sånn med 25stk eller noke) i stelleveska i reserve, men måtte kaste den for litt sidan. Den var opna, og hadde stått lenge (lukta feil og virka rare). Sånn kan det gå
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #19 Skrevet 19. januar 2011 Jeg bruker våtservietter når vi er borte. Hjemme bruker jeg vaskekluter, men når minsten har bæsjet, bruker jeg først våtservietter for å ta vekk bæsjen, så bruker jeg vanlig klut. Slipper da å få så mye avføring på vaskeklutene.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #20 Skrevet 19. januar 2011 HAr med våtservietter på tur, men hjemmme bruker vi kun klut med vann oog evnt litt olje!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #21 Skrevet 19. januar 2011 12:11 her, glemte å si at barnehagen må vi bruke våtservietter, de vil ikke bruke mesoft eller kluter. Det var en utfordring å få de til å bruke tøybleier, så økologiske våtservietter har jeg gått med på...selv om jeg føler meg litt feig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå