tezzie Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Vi reiser til florida til sommeren i 14 dager med 2 barn på 10 og 6 år. Noen som kan anbefale oss hva vi MÅ få med oss. Vi kan jo ikke få med oss alt, både pga av penger og tid. Men det finnes vel noen musts. Vi skal til Disney world og Kennedy space center. Men hvor mange dager trenger vi i de parkene? Og hvor mye lommepenger trenger en familie på 4 sånn roughly?
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Har vært i Disney world, og der trenger man MANGE dager. Type 5 dager... hvis man skal få med seg alt, og man må regne med at ting tar ekstra tid pga køer. Disney World er som en egen by i Orlando. Har ikke vært på Kennedy Space Center, så kan ikke uttale meg så mye om så mye annet.. :-)
elskerlivet Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Vi var i fjor. Var faktisk bare èn dag i disney world, reiste inn nesten med engang det åpnet og var til det stengte, laang dag, men er så dyre biletter at var bedre det. Tok mange pauser med mat og drikke, også havnet oppholdet vårt på halloeen så var ekstra ting som skjedde i parken, med eget halloween-opptog og treek or treet for ungene med innsamling av snop, hehe, morro. Vil anbefale Down town Disney, der var vi flere dager! Se link, masse bilder og film o.l. http://disneyworld.disney.go.com/destinations/downtown-disney/shopping/ der er det masssssse butikker, resturanter o.l., verdens største disneybutikk bl.a., t-skjorteverksted der man kan designe sine egne t-skjorter med disneymotiv og tekst - veldig bra!! Spesielt en resturant som het et eller anna med dinosaurer anbefales, hele resturanten har dinosaurtema, med forskjellige verdner inni, fryktelig god mat, og ca hvert kvarter "våknet alle dinosaurene og lagde lyd og lys og bevegleser, kjempebra!!!
elskerlivet Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 glemte å si at om dere ha mulighet bøøøør dere få med dere Sea World, det var magisk. Når jeg sier vi var en dag i disney world mener jeg for det første magic kingdom, disney world er vel en samlebetegnelse for 5 parker eller noe... og at vi syns det holdt med en dag-- reiste med en 8 åring som ikke er superbegeistrert for karuseller, så kjørte kanskje 8-10 ting.. så da ble det ikke masse køer liksom...
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Ja jeg regnet med alle parkene. Epcot, Magic Kingdom, Sea World, og de andre som jeg ikke husker.. det er leeenge siden jeg var der, så det har sikkert blitt ennå mer. Og ja, det er veldig dyrt å komme inn i de forskjellige parkene.. så det er jo også noe å ta med i beregningen. Vi kjente ei som jobbet på den norske paviliongen i Epcot, så vi fikk gratis inngang på 3 av parkene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå