ano`num *17.03.10* Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har i lengre tid vært plaget med muskler/ledd. Armer og ben mest. I tillegg til stiv og vond rygg og nakke. I perioder er det så ille at jeg mister følelsen i armer og/eller ben. Da (kan jeg også) oppleve at fingrene krummer seg, vibrerer, er helt stive og at jeg ikke greier å kontrollere de. Jeg må ta i for å få de ut igjen, og bevege de frem og tilbake før de blir gode igjen. De siste ukene har jeg hatt vondt for å trå på venstrefoten. Jeg er i kontakt med fastlege/under utredning der, men alle prøver er gode. Det har bla blitt tatt blodprøve ifh revmatiske greier og den skal være helt fin. (Det har også blitt tatt røntgenbilder, men jeg har ikke fått bekreftet at de er fine. Det er 2uker siden de ble tatt og jeg har ikke hørt noe) Det eneste som er funnet er lite røde blodceller; men dette ble satt i sammenheng med folatmangel. Legen regnet med at dette er helt i orden ved neste kontrollprøve igjen. (Jeg har flere andre symptomer/plager som legen også leter etter svar på; periodevis tåkete syn, øresus, vondt i hode, sår i munn/på tungen og så de stive/vonde musklene. Sårene i munn ble diagnosert til førstegangsutbrudd av herpes i sommer) I formiddag drakk jeg to store glass med pepsi max. Jeg har lenge vært fin i musklene i armer og ben. Bare vondt i rygg og nakke. De to glassene tilsvarer vell omtrent 0,5l. Litt utpå dagen fikk jeg det omtrent som et smell. Foten var stiv og vond, det var som om jeg trår på noe når jeg setter ned foten. Handen var stiv og det prikket i det. Satte i gang med å danse og bevege kroppsdelene aktivt, og det gjekk gradvis over igjen i løpet av et par timer. Jeg har lenge tenkt på at pepsi m (eller kanskje også cola light) kan være en fellesnevner! Vi var på julebordhelg hvor jeg drakk pepsi m til hvert et måltid, og da ble jeg skikkelig ille. Særlig utover kvelden etter middagsbuffen hvor det jo ble drukket en del. Ganske ekstremt egentlig, maten er jo så salt. (Salt mat er nok ikke en fellesnevner) Er ikke ute etter en diagnose. Heller beroligende ord Med tanke på at så mye er utelukket hos legen, går tankene stadig mot "det eneste som står igjen nå er hjernesvulst". For alt passer jo inn mot hva jeg har lært kan være symptomer på det. Samtidig som alt alene, eller hver for seg, kan ha gode forklaringer også. Jeg håper på det siste! Har noen hørt om at pepsi m kan gi slike plager før? Jeg har hørt "rykter" tidligere både om at "svartebruser" generelt inneholder mange farlige stoff som kan gi ulike plager og ja. Men da fulgte jeg ikke med, siden det ikke var relevant for meg.
Gjest Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 I pepsi max finnes det søtstoff, Aspartam. Og det sies å være skadelig for kroppen hvis det inntaes i større mengder. Googler du aspartam så får du antageligvis en hel masse treff. Tror det var på nrk1 jeg så en dokumentar om aspartam og hva det kan gjøre med kroppen. Du kan jo undersøke litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå