Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Han tjener 396000 kr i året.Jeg har 190 000kr i året i avklaringspenger og 84 000 kr i året i overgangsstønad .Hvor mye skal far egntlig betale meg i bidrag.Han har guttungen til overnatting annenhver helg.ca 5 dager i mnd..Nå har han kjøpt seg bil å sier at jeg må regne med å få mindre i mnd fordi han skal betale bilen sin.Syns det er litt vanskelig å si noe på det ,siden vi er gode venner og jeg får låne bilen innimellom.Jeg skal også betale 10 000 kr på bilen.fordi jeg vil hjelpe han.jeg har ingen andre oppsparte midler.. Hvor mye skulle egentlig far betalt om vi hadde gått via nav?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Hvorfor skal du betale på en bil du ikke eier eller skal du stå som medeier på bilen? Hva han skal betale vet jeg ikke (det kan du regne ut selv på nav.no), men å forsørge barna går før det å kjøpe seg bil.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Hvis nav skal regne bidrag må jeg betale for det?og regner de med gjelda til barnefar og barnemor når de regner ut hva far skal betale??
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Koster 800 kr å få nav til å regne ut barnebidraget.. Gjeld er ikke med i regnestykket i det hele tatt, det er KUN inntekt som gjelder..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Så det er ingen her som har sånn ca peiling på hva far må betale mor.far har 396 000kr i året. mor har 284000 i året i stønader fra nav.har også dobbel barnetrygd utenom..noen som har peiling .overnatter hos far 5 ganger i mnd.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 barnefar har ingen andre barn.bare ett med barnmor.bor alene
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Betaler du bhg/ sfo? hvor gammelt er barnet?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Dersom du har barnehageutg, og ikke mottar noe småbarnstillegg, så ca 2900 kr. 21.48
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Så han mener at siden han kjøper seg ny bil så skal han betale mindre i bidrag.. Morsom type dette gitt;) Det du gjør er og ta det hele igjennom NAV, går ut i fra at dere har privat avtale nå?? Det må du ikke fortsette med. Ta en tur på nav og be dem sette bidraget for deg.. hvis han ikke betaler så får du bidragsforskudd fra nav og de trekker han i lønn evt feriepenger, skattepenger, sånn at du får det du skal ha i bidrag. Om han tar opp gjeld så spiller ikke det noen rolle for hva han skal betale i bidrag, for NAV regner kun utifra hva han tjener, de driter i hva slags gjeld han har. Og hvorfor skal du betale 10.000 kr på bilen?? Noe sier meg at bf i dette tilfellet har deg rundt lillefingeren. Du må jo ikke gå med på dette.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Men han har mye gjeld på boligen.trodde det hadde noe å si når de regnet ut barnebidrag.??.De 10.000 går greit siden han har vært snill.jeg er syk å trenger mye hjelp med barnet og han har stilt opp. men syns ikke det er riktig å kalle det felles bil når vi ikke bor sammen å han ikke vil flytte inn til meg.han sier at det er felles bil som jeg også kan låne men bilen står i hans navn .han har også en motorsykkel som han kan selge men det gidder han ikke .men han sier at i steden så får du få mindre i mnd. dette godtar ikke jeg.jeg hadde ikke hatt råd til å kjøpt ny bil.kjører selv en gammel drit bil..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 Han lurer deg og du lar ham gjøre det. Jaja.... lykke til!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #12 Skrevet 18. januar 2011 han skal låne hele beløpet til bilen .men syns han skal selge motorsykkelen .siden den har en verdi på 50 000 kr.føler det er veldig dårlig gjort av meg hvis jeg ikke betaler de ti tusen.jeg sliter mye i hverdagen å han har vært en støtte og en venn som har funnet på ting med meg å barnet..men flytte inn med meg vil han ikke .selv om han sier jeg er veldig glad i deg.. jeg vil ikke bo alene men han vil ikke endre bo situasjonen sin..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #13 Skrevet 18. januar 2011 Er du dum? Dette må være et tulleinnlegg!
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #14 Skrevet 18. januar 2011 Det har ingenting og si om han har gjeld på bil og hus. Det er KUN inntekt som blir vektlagt;) Hvorfor skal du låne hans bil når du har egen bil???? Nei ikke lån han de 10.000 kr..Spar dem heller og kjøp deg en nyere bil når du har spart nok;) Si at du ikke er villig til og betale noe som han har som særeige. Du mener at han er fantastisk som stiller opp når du er syk??? Det er tross alt barnet DERES det går utover om han ikke gidder det. Denne typen høres helt dust ut! Be nav ta seg av barnebidraget, da får du det som barnet deres har krav på.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #15 Skrevet 18. januar 2011 Dette er ikke et tulle innlegg..Hi her..hvofor mener du jeg er dum???
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #16 Skrevet 18. januar 2011 Jeg betaler 1600 kr i barnehage utgifter .motter ikke småbarnstillegg og ikke stønad til barnetilsyn.tror ikke jeg har krav på det?er syk å går på avklaringspenger og overgangstønad
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #17 Skrevet 19. januar 2011 Som alenemor så er det nok gode sjangser for og få reduserte barnehageutgifter, snakk med barnehagen eller nav. Du har noh rett på og få deket 64% av barnehageutgiftene og du må jo også søke om bostøtte;) Og for guds skyld IKKE ha privat avtale med denne mannen. Ta det igjennom nav for da vet du at du får det du har krav på. Og jeg skjønner heller ikke hvorfor du skal betale 10.000 kr på en bil som kun er hans??? Kun fordet at han har vært snill?? Han har sikkert betalt deg for lite bidrag i årevis.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2011 #18 Skrevet 19. januar 2011 Han skal vel betale i underkant av 2000,- tenker jeg, du kan jo bare legge inn tallene deres i kalkulatoren på nav.no så får du jo opp regnestykket.. Gjeld medregnes ikke ved nav's beregning, men hvis dere har en god dialog er det jo bare å ha en privat avtale, men den burde ta høyde for det tallet du får opp på bidragsveilederen. Hvis dere er venner er det jo greit, blir dere uvenner er det jo bare å sende alt til nav så beregner de det for deg, koster dere ca. 800,- hver å få det gjort, men det er det jo verdt hvis han slår seg vrang *lykke til*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå