Gå til innhold

Noen som går fast på innsovningstabletter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått innsovningstabletter av legen min for 20 dager da jeg har hatt stooore problemer med å sove etter bruddet med BF... Disse funker jo kjempebra! Herlig å kunne legge seg og faktisk sovne nesten med en gang + at man ikke er sløv dagen etter.

Nå har det seg sånn at jeg egentlig alltid har hatt problemer med å sove om kvelden (dog det har vært ektremt etter bruddet). Bruker fort 2-3timer på å sove uansett hvor tidlig jeg har vært oppe om morgenen.

Er dette en medisin jeg kan få å gå på fast ifra legen min?? Vet jeg må spørre han,men er det noen her som går fast på det?

Når jeg fikk tablettene så sa han jo at det bare var 10tabletter i pakken,og han trodde og håpet at det skulle være nok til å få meg inn i en fast rutine...men,som nevnt,jeg har alltid hatt soveproblemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kan ingen svare deg på dete, vi vet ikke engang hva tablettene heter og om de er vanedannende.

Men en ting du kan gjøre er å spørre legen din ang melatonin. Det er et hormon i kroppen som kan påvirke søvnen (innsovningen). Vår sønn bruker dette med bare positive resultat. Men det kan være legen er negativ til det, for det er ikke et testet og godkjent legemiddel i norge.

Skrevet

Jeg har også fått det av legen, imonova eller noe slik... Skulle bare gå på de 3-4 dager og håpe d skulle være nok til å komme inn i rytme. Jeg kan ikke helt forstå at det skal virke, men... Tar rundt 2 t å sovne, selv om jeg er såå trøtt.

Tror de er vanedannende, så skal nok ikke ta de lenge om gangen...

Du som skrev om det til sønnen din. Hvorfor fikk han det?

Har en gutt som tar lang tid fºr han sovner. Ligger 1-2 t, og er veldig trøtt på morgenen pluss sier han holder på å sovne på skolen... Er 10 år.

Skrevet

Jeg bruker Zopiklone nå. Googlet det litt,og det er visst ei max-tid på hvor lenge man kan bruke det. Er jo et 3kant-preparat,og er vanedannende... Æsj! :( Synes det er så fantastisk godt å ENDELIG kunne sovne ganske med en gang jeg legger meg! Har siden 9-10årsalderen hatt problemer med å sove (er 27 nå,og akkurat blitt alenemor. Slitsom når man bruker 4-5timer på å sovne!!).

Jaja,jeg får ta en prat med legen å se om det er noe annet jeg kan bruke/prøve/gjøre....

HI

Skrevet

ta det opp med legen din du, han vet best hvor lenge du kan gå på disse,. klart, du trenger jo søvn for å fungere. har selv gått på de i perioder.

Skrevet

Jeg har gått på innsovningstabletter en periode før. Veldig godt å endelig få sove og slippe å ligge å vri seg i det uendelige. Grunnen til at du ikke kan gå på dem over lang tid er dels at det kan være vanedannende og dels at de mister effekten etter en viss tid.

Skrevet

Vet hva du mener, det er helt utrolig godt å få sovne inn uten det stresset med å ligge å vri seg i timesvis..

Jeg har fått innsovningstab de siste 7 årene ca, men ikke sånn at jeg kan ta hver dag, det må gå måneder mellom hver gang jeg får..

Og som en skrev over her, så må du øke dosen etter hvert.

Vet ikke hvor mange mg du fikk på dine zopiklone, jeg har 7,5 mg og må ta 2 stk for at de skal virke..

Dette tror jeg er en ganske høy dose, og legen min vet ikke at jeg må ta så høy dose..

Kunne ønske det fantes noe som ikke var vanedannende, som vi kunne ta hver dag og som var ufarlig, for det er pyton å slite med søvn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...