Gå til innhold

trenger tips og gode råd... har blitt sakt opp av jobben!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva bør jeg gjøre?

Har ca 300 000 i året nå. 100prosent fast stilling.

de skal ha mindre folk på jobben.

jeg har fått tilbud om en annen stilling med mindre lønn og kunn 60-70prosent stilling

bør jeg takke ja til det(har ikke lyst,pga av arbeidstid og barn) eller bør jeg spørre om de kan si meg opp med en cv som forklarer og få 66prosent av nav. slik at jeg kan søke ny jobb og jobbe litt ekstra ved siden av. kan man spørre om det?

jeg aner ikke hva jeg skal gjøre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først sier du at du har blitt sagt opp, deretter sier du at du skal spørre om de kan si deg opp? Er du sagt opp, er saken grei: Kontakt nav og søk om dagpenger.

Skrevet

Jeg ville takket nei til jobben på 70%. Du er blitt sagt opp og du har krav på dette skriftlig. Ta kopi av den skriftlige oppsigelsen, og send kopi til nav med dagpengersøknad. Så søker du ny jobb:)

Lykke til!

P.S. Jeg vet ikke hva du jobber med, men må si at det ikke var rare lønnen du hadde. Joda, penger er penger, men du kan få noe bedre.

Skrevet

Da må du vel veie hva som er best for deg. På NAV får du dagpenger, ca 66 % av den lønnen du har hatt. Er det mer eller mindre enn det denne andre stillingen vil gi deg?

Skrevet

Nr du har fått tilbud om ny jobb og takket nei til dette, har du faktisk ikke krav på dagpenger. Så hvis du takker nei, kan du risikere å sitte igjen med kr 0,-

Skrevet

Er du sikker på det. Kan jo være det blir samme regel som om hun skulle ha sagt opp selv, altså 2måneder karantene.

Skrevet

jeg får ikke jobbe der jeg er nå men jeg kan bli flyttet til en dårligere betalt stilling. derfor vurderer jeg å spørre om de kan heller si meg opp for hvis jeg takker nei til ny stilling får jeg ikke dagpenger.

dagerpenger får jeg ut i fra den lønnen jeg har nå og den er bedre enn den nye jeg kan få.

ikke noe gøy å jobbe der man ikke har lyst.

eller skal jeg takke ja til den nye stillingen og søke jobb underveis

Skrevet

Du er sagt opp i den stillingen du har og selv om du takker nei til det nye tilbudet vil du har rett på dagpenger med en gang.

Du trenger ikke å nevne noe om dette tilbudet til nav og det vil heller ikke arbeidsgiveren din gjøre.

Skrevet

Ville tatt mot oppsigelsen og fått dagpenger, så kan du bruke tiden din på å søke en bedre jobb. Alternativet er jo å slite i en stilling du ikke vil ha og så måtte finne tid til å skrive jobbsøknader på fritiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...