Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har planer om å gå en tur i dyreparken på søndag og i den forbindelse så er jeg på jakt etter tips til god nistemat.

Blir kanskje 4 voksne og 2 barn (2 og 8 år)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pizza snurrer/ horn?

Kyllingsalat.. Puttes i en boks hver. Enkelt :)

rundstykker?

Skrevet

Får ungene mine velge blir det et brød (oppskjært i butikken), en pakke ferdig oppskjært gulost og en flaske sprutesyltetøy. De digger det på tur, to skiver sammen med gulost og syltetøy mellom ;)

Vi voksne kan styre vår begeistring, men lar ungene bestemme på sånne turer. Med litt frukt i tillegg blir det helt greit, gourmet-maten kan vi ta en annen gang...

Skrevet

Vi pleier å lage pastasalat på slike turer. Det er alltid populært :) Vi voksne lager vår variant, mens ungene får ta det de ønsker (som regel pasta, kylling/skinke, cherrytomat, agurk og mais)..:)

Skrevet

ønsker flere tips da det blir nok en del turer frem over der dette er aktuelt så denne dytter jeg litt opp over :-)

Men de var gode de tipsene som jeg har fått

Skrevet

- Wraps med valgfritt fyll (skinke,kylling,biff,salat,mais osv)

- Pastasalat

- Pestosnurrer (med pesto,ost og kyllingskinke)

- Baguett (med ost/skinke, kyllingsalat..)

- Pitabrød med fyll

Skrevet

På dagstur kan det være godt med fingermat/tapas- f.eks små kjøttboller, cherrytomater, Tortilla (spansk omelett) skåret i snipper, litt spekemat, en boks med gulrotstaver/sukkererter/blomkål f.eks, en boks med frukt i biter, knekkebrød og tubeost/ kuvertbeger med smør ved siden av.

Cous cous salat eller bulgursalat

Eller grove vafler/pannekaker i tilegg til vanlige brødskiver og frukt.

Kokte egg, kyllingfilet i skiver, ostestaver, makrell i tomat på tube.. mye som kan gjøre vanlige brødskiver/rundstykker mer spennende :-)

Skrevet

Kristiansand?

De har bål rundt om i parken til benyttelse for besøkende.

Men det er jo væravhengig. Litt usikker på hvor lenge de har det, og om det må være snø. Finner sikkert info på nettsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...