Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Etter ørten netter med hoste til oppkast har gutten vår på 4,5 år fått Cosylan hostesaft. Har fulgt dosen (Barn 2-5år 2,5 ml) men den virker overhode ikke Noen som har erfaring med denne?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Hvor mange ganger om dagen kan han ta 2,5 ml da? En på 4,5 år kan godt få dosen som er hakket over 2-5 års stadiet. Legen min sa at det var ikke så farlig om man tar nøyaktig det som står, bare man ikke går så mye over døgndosen... f.eks hvis man bare tar det før leggetid som jeg gjorde så tok jeg 15-20 ml på engang da...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Jeg skal bare gi når han skal legge seg og bruke annen hostesaft på dagen. Det står at han kan ta 2,5 ml tre ganger.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Jeg ville ikke gitt 15-20 ml i en dose som anonym over her foreslo. Det er en mangedobling av dosen anbefalt for guttens alder.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Da hadde jeg øka til 5 ml i første omgang og sett om det hjalp. Da er du fortsatt godt unna døgndosen og det er ikke farlig. Kjøp også hostetabletter som du kan gi sammen med Cosylanen. Lungelegen vår sa også at hvis det er virkelig ille med tørrhoste så tar man da dobbel dose Cosylan (bare ikke over døgndosen), 1 stk Noskapin hostetablett og vanlig dose paracet. Paracet er nemlig muskelavslappende og vil roe ned "hostemusklene" litt....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 15-20 ml var eksempel på meg - jeg er voksen :-) jeg kan ta 5 ml 3-4 ganger daglig. samlet døgndose på meg er da 15-20 ml...
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 --- men!! Husk at hoste ikke er en dårlig ting. Plagsomt, javisst, men helt nødvendig for at lungene skal holdes rene når det er noe som kan forårsake irritasjon/infeksjon der. Mange har "kost" seg vel mye med hostesaft opp gjennom og pådratt seg kompliserte lungebetennelser, så bruk det med måte og kun for å oppnå en god natts søvn ikke hostefrie dager.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Tusen takk for svar PS. Nei, jeg kommer ikke til å løpe ned å hive i han trippel dose sånn fordi noen har skrevet det, men godt å lese erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Err derfor vi bare skal bruke det før leggetid slik at han får sove litt også, blir jo ikke frisk om man stadig går på underskudd av søvn Hoste på dagen takler han fint.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Jeg tok 10 ml. å ble dritdårlig. Følte meg full og helt utenfor meg selv. Nummen i armer og tung i kroppen. Jeg ville ikke økt dosen i det hele tatt før jeg hadde ringt legen i morgen og forhørt meg, hvertfall når det gjelder et barn. Dette er en veldig sterk hostesaft.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #11 Skrevet 18. januar 2011 --- men!! Husk at hoste ikke er en dårlig ting. Plagsomt, javisst, men helt nødvendig for at lungene skal holdes rene når det er noe som kan forårsake irritasjon/infeksjon der. Mange har "kost" seg vel mye med hostesaft opp gjennom og pådratt seg kompliserte lungebetennelser, så bruk det med måte og kun for å oppnå en god natts søvn ikke hostefrie dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå