Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Jeg sa noe i et møte på jobben i dag som var skikkelig blondt... Jeg ER ikke dum, men det ble så bare teit det jeg sa. Mange lo. Jeg vet at folk ikke tenker at jeg egentlig er dum, men jeg klarer ikke å legge det bak meg. Har lyst til å forklare de på jobben hvorfor jeg sa det jeg sa, men det er jo også bare rart. De andre tenker sikkert ikke på det lenger. Flere som grubler mye på sånne ting og ikke klarer å legge det bak seg? Jeg er litt selvhøytidelig kanskje??
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Legg det bak deg:-) Som du sier, så tenker sikkert ikke de andre på det lenger. Noen ganger går jeg og grubler også, men det er ikke på "blonde kommentarer", men mer om jeg kan ha sagt noe som har gjort noen lei seg. Selvfølgelig uten å mene det. For meg er det da best å si til vedkommende at jeg følte det jeg sa i stad ble veldig dumt, ikke meningen osv. Som regel har ikke den personen jeg snakker med reagert i det heletatt på det som ble sagt. Og jeg har bekymret meg uten grunn.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Det er jo spørs hva du sa. Hvis jeg er i ferd med å dumme meg ut elr sier noe upassende eler noe som tyder på at jeg ikke vet det jeg burde vite, da snur jeg det fort til noe morsomt, ironisk ment,slik at de ler MED meg og ikke AV meg. Hvis jeg ikke rekker å dra inn humor i situasjonen, kommenterer jeg det ved første mulighet(for eks.en dum kommentar)inn i en annen historie slik at folk skjønner at jeg er bare ironisk og IKKE dum;) Bruk alltid selvironi- det er det beste som hjelper å kunne komme ut av slike situasjoner;) Hvis folk ler MED deg- er det gullverdt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå