Gå til innhold

Hvor mange dager har ditt barn vært borte fra skolen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt i 3 klasse har vært borte kun 3 dager pga. sykdom. Ellers 1 uke når vi tok han ut for å dra til syden.

Synes mange barn er borte i hytt og pine og foreldrene er for slepphente...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min førstklassing har vært borte tre dager fra skolen og det var i forbindelse med en reise som vi måtte ta. Heldigvis har hun ikke vært syk enda ;)

Synes egentlig det er flott at barn som er syke ikke sendes i på skolen jeg da.

Skrevet

Barn som er syke skal så klart ikke sendes på skolen. Men forskjell på om ungen er syk eller syk. Altså har barnet mitt vondt i halsen så går han alikevell på skolen. Inntrykk av at noen foreldre lar barna være hjemme for "lett".syk eller ikke.

Skrevet

min 1.klassing har aldri vært borte fra skolen:-)

Skrevet

Verken 1. klassingen eller 3. klassingen har vært borte en eneste dag dette skoleåret. Altså fra høsten av. I fjor var eldstemann bort i 7-8 dager totalt. Fikk omgangssyken 2 ganger med noen ukers mellomrom, så da ble det mye fravær.

Skrevet

3 dager til sammen igjennom 2,5 år eller for første halvår i 3 klasse?

Min 3 klassing var vekke fra skolen 2 dager ifjor, første halvår av 3 klasse pga spysyken.

Ellers de 2 første årene har han vært lite vekke, noen dager pr.år.

Heldigvis har han vært lite syk :))

Slepphendte? Man sender ikke syke barn på skolen.

Skrevet

Noen som tydeligvis ikke forstår helt hva jeg mener. Er ungen syk så er det jo helt greit å ha ungen hjemme og han/hun skal så klart ikke på skolen med smittsomme sykdommer, feber, etc. Mener de som egentlig ikke er dårlige, men tette i nesen, vondt i halsen etc og alikevell "må" være hjemme og de som har barn som lurer foreldrene litt med å ikke ville på skolen. "jaja. du får bli hjemme da".

HI

Skrevet

Disse foreldrene som er så slepphendte - kjenner du dem? Sitter du ved frokostbordet deres når de tar avgjørelsen om å la poden eller vesla bli hjemme?

Det finnes nok av dem som ville kalt DEG slepphendt, fordi du tar barnet ut av undervisningen for å reise på ferie. Liker du at folk som ikke kjenner deg danner seg en mening om din evne som forelder basert på dine valg?

Ja, jeg er litt grinete akkurat nå.

Du vet ikke hva som foregår i alle familier, hva slags helsetilstander alle barn har, hva slags utfordringer alle foreldre møter i hverdagen.

Jeg dømmer ikke deg fordi du tar ungen din ut av undervisningen pga en ferietur - vennligst ikke døm meg eller andre for valgene de tar angående sine egne barn.

Let's face it - dette er et ikke-problem. Hadde du skrevet om hvor slepphendt det er å ikke vite hvem ungene henger med eller å ikke bry seg om hvor ungene er om natta, skulle du fått illsint sympati fra denne kjerringa. Men for noe sånt småsludder?

Relax. Det er krig i verden.

Skrevet

1.klasse- vært borte 1 dag.

Hadde høy feber kvelden før, men feberen var heldigvis borte på morningen. Men var slapp og ikke helt i form, derfor ikke skole den dagen.

Skrevet

Jeg synes 1 uke i syden er ganske slepphendt! Hva slags signal sender det til barnet når man tar det ut av skolen en uke for å dra på ferie?

2. klassingen min har 1 sammenhengende uke og 2 frittstående dager fravær. Kun sykdom som har gjort at hun ikke har vært på skolen.

Skrevet

Mine barn har hatt 3 fraværsdager hver de2 siste årene. Pga spysyke.

Den eldste hadde vannkopper og lungebetennelse i 1.trinn, da ble det en del fravær.

Mitt stebarn på 15 har nå omtrent 50 dager fravær dette skoleåret. Der VET jeg at mor er for slepphendt, unngår alt av konflikter og lar ungen bestemme selv. Først NÅ, når det er under et halvt år igjen av ungdomsskolen, skjønner mor at barnet må på skolen.

Fantastisk....

Skrevet

PS; den sammenhengende uken var hun i det store og det hele frisk, men hadde aggressivt utbrudd av brannkopper. Meget smittsomt. Ville du hatt henne på skolen, sånn at dine barn kunne blitt smittet? ;) Eller... det hadde vel ikke vært et problem. For den uka var vel ditt barn i syden på ferie!

Skrevet

Min 1.klassing har ikke vært borte fra skolen enda :) *bank i bordet*

Skrevet

Når man begynner ,ed antibiotika så er de smittefrie.Trenger ikke være hjemme til utbruddet er over:)

Skrevet

1, klasse: 1 uke pga svineinfluensa + 2 dager pga sykehusundersøkelse

2.klasse: 4 dager pga vannkopper + 2 dager pga sykehusundersøkelse.

Skrevet

Legen sa at så lenge hun hadde væskende sår, så var hun smitttsom. Og jeg stoler mer på legen enn jeg gjør på en random anonym på dib! Men du er vel en av dem som blindt følger helseråd fra anonymforumet? "Hjelp, ungen min datt fra stellebordet med hodet ned i flisene. Hva skal jeg gjøre, dere snille anonyme?" Pffft. Hun fikk legeerklæring på den uka, hjemme pga smittefare. Hadde vel ikke fått det hvis hun ikke var smittsom eller? Herregud så lei jeg er av idioter som deg som bare mååååååå blande seg inn. Hun var smittsom. Hun var hjemme. Legeerklæring.

Men om hun hadde vært i syden, så hadde det vært bedre, lizzm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...