Gå til innhold

Minifom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hørt om dette før mannen kom hjem med det i dag, hadde fått gode råd på apoteket om å prøve det. Han sa det apotekaren hadde fortalt ham, alt hørtes bra ut helt til han sa "det har vært mye diskusjon rundt dette legemidlet, men nyere forskning viser at det ikke er skadelig."

Hva?? Viser eldre forskning at det er skadelig, da?

Tuppa har mye luft i magen, jeg må massere og klemme ut lufta for henne flere ganger om dagen og av og til på natta også, før hun roer seg. Vil av og til ikke spise siden hun plages.

Så vi skal teste dette, men ble litt sånn skeptisk etter den siste setninga der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var redningen for oss. Det er helt ufarlig. Søk på der her så får du hele storyen.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Vi brukte Minifom på vår lille pga kolikk. Det har vært endel diskusjoner rundt dette, men det er det jo gjerne når det kommer til legemidler som gis til små barn. Mannen min var veldig skeptisk, men etter å ha lest endel forskningsrapporter rundt det, så ble han også beroliget.

Må si at Minifomen var redningen for oss. Hadde en liten som slet så mye med luft, og ved hjelp av dette klarte hun endelig å rape. Så jeg mener det kan være verdt et forsøk.

Skrevet

Det var redningen min og. Var helt avhening av det. Hjalp masse.

Skrevet

Heisann. Vi fikk anbefalt det av en sykepleier som har jobbet mye med barn som har hatt luftsmerter. Det hjalp oss veldig mye!! Jeg gav det kun før måltider med grøt (2 om dagen). Etter hvert som babyen vår ble større ble tarmene også bedre og vi gir nå kun før kveldsmåltidet. Dette fordi babyen sovner etter flasken med melk og får dermed ikke sparket ut luft i magen. Jeg sjekket med barnelegen på helsestasjonen om hvor lenge vi kunne bruke minifom. Hun sa at det kan du bruke lenge gjerne helt fram til de er 1 år. Det ødelegger ikke tarmene og du gjør ikke barnet avhengig av det. Men som sagt, vi har redusert bruken og vil forsøke etter hvert å slutte helt - uavhengig hva barnelegen sa. Vi legger det bort først når vi ser at barnet ikke plages med luft i magen lenger, for det er fryktelig å se og høre barnet skrike så mye pga mageknip.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har ikke sjekket dette selv, men jeg mener det var diskusjoner rundt dette pga innehold av parabener, som nå er fjernet fra produktet...?

Vil samtidig tipse om at HS og lege her sier at man bør bruke Minifom i minst to uker for virkelig å se resultater, selv om pakningsvedlegget sier at man skal slutte å bruke det hvis man ikke ser bedring etter 2-3 dager...

Skrevet

Hm, det skal jeg ringe å spørre HS om i morgen! Det tar jo gjerne med enn 2-3 dager før man ser effekten av de fleste legemidler! Takk for tipset :)

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Godt tips ovenfor her ja. Vi følte ikke at vi fikk optimal effekt før det var gått nesten to uker!

Skrevet

De tok det av markedet en stund og fjernet de skadelige stoffene. Nå er det helt trygt

Skrevet

Dette sier legemiddelverket. Sist oppdatert i mai 2010:

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82421.aspx

Vi brukte det på jenten vår også da hun var mindre, og selvom vi ikke kan si at det hjalp 100% så så vi forbedringer med hensyn til vanskelighetene hun hadde med å få ut luften på egenhånd. Er absolutt verdt er forsøk ihvertfall :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...