Gå til innhold

Tips til "nytt" yrke... trenger gode ideer her!

Anbefalte innlegg

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg trives kjempe godt i jobben min, men kjenner at jeg sliter med å jobbe fulle dager fra 8-16. Synes rett og slett at frøkna får litt for lange dager i bhg. Det blir liksom full fart hjem fra jobb, lufte bikkja, hente ungen, handle middag (hvis jeg ikke har gjort det dagen før) og hjem for å lage middag. Da blir klokken plutselig fem før vi får roet oss ned, og det er ikke mange timene til hun skal legge seg.

Jeg vurderer nå å bytte jobb, slik at jeg kanskje kan få litt andre arbeidstider. Jobber på kontor nå, men spiller ikke så stor rolle for meg hva jeg gjør (så lenge det er nok å gjøre på jobb og det er et godt miljø). Har en bachelor i samfunnsfag fra UiO, og erfaring fra stort sett alt innen både kontor og butikk.

Så lurer på om dere kloke damer har noen gode tips om hvilke yrker jeg burde se på hvis jeg har lyst til å jobbe enten tidlig morgen, kveld eller natt?

Har ikke noe utdanning innenfor pleie, så det er ikke aktuelt. Men har selv tenkt på f.eks postbud (begynner ikke de grytidlig?) eller nattevakt på et hotell.

Trenger virkelig hjelp til å tenke litt utenfor boksen her.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, syns du rekker mye jeg. Jeg rekker bare å ta bussen hjem fra jobb før klokka er 16-16.30...

Jobber i staten, men syns det er ok jeg da.

Nattevakt på hotell er sikkert bra. Da må da sikkert få en del tillegg også?

Hva med våken nattevakt i bolig for psykisk utviklingshemmede eller psykisk syke? Evt asylmottak/flyktningebolig? Krisesenter for kvinner? Dette er jo ikke noe man må ha helseutdanning for å jobbe med.

Skrevet

Takk for gode tips;)

Må innrømme at jeg er litt pinglete når det kommer til å passe på "syke" mennesker, så vet ikke om jeg er tøff nok til å jobbe med psykisk syke. Men skal absolutt undersøke litt rundt tipsene dine.

Skrevet

Joda, men det vet du jo ikke før du har prøvd yrkene vet du:)

Og når du ikke vil jobbe kontortider og bare har en bachelor som ikke peker seg inn mot noen yrker med mye skift, så må man vel bare prøve seg frem? :)

Skrevet

Hei,

Hvis du trives i jobben du har nå, hvorfor ikke gå ned i f.eks 80% stilling og jobbe 6 timer hver dag?

"Arbeidsmiljøloven § 10-2 fjerde ledd fastsetter at arbeidstaker som av helsemessige, sosiale eller andre vektige velferdsgrunner har behov for å få redusert sin arbeidstid, har rett til dette dersom arbeidstidsreduksjonen kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for virksomheten.

Alternativet andre vektige velferdsgrunner tar i første rekke sikte på å imøtekomme foreldres ønske om mer tid til samvær med små barn eller behov som følge av problemer med å skaffe

barnepass i arbeidstiden. I henhold til lovens forarbeider skal foreldre med barn under 10 år uten videre anses å ha behov for å få redusert sin arbeidstid, dersom de ber om dette. "

Skrevet

Jeg er super stolt av jobben min!

Begynte i sommer, og har blitt teamleder allerede.

Skapene er fylt opp med supre produkter og jeg har oppnådd flotte gaver til meg selv og familie.

Jeg kan selv velge mine kollegaer, og jobber bl.a nå tett med en av mine beste venninner.

Til sommeren får jeg bil som jeg kun betaler bensin og bompenger på. Alt annet er betalt!

Jeg jobber 2-3 kvelder i uka, 1,5t per gang + kjøring

Jeg tjener godt med penger, har utviklet meg enormt personlig og lært mye om meg selv og andre mennesker. Var sjenert da jeg startet - ikke nå lenger.

Om morningen har jeg god tid, vi spiser deilig frokost før jeg leverer barna i bhg. Handler, gjør husarbeid og trener på dagen, før jeg henter barna igjen. Vi koser oss når vi kommer hjem.

2-3 kvelder, når det er klart for legging tar mannen over og jeg drar på jobb.

Kunne ikke hatt det bedre!

Jobber i Tupperware =)

Skrevet

Takk for tips om 80% stilling, men jeg er såpass heldig at jeg allerede bare jobber 80%. Problemet er at jeg ikke får lov til å ha kortere dager, men bare en dag fri i uken. Så da blir det fire dager med "stress" og full arbeidstid.

Selvsagt kjempe glad for den ene fridagen, men føler liksom ikke at det er nok. Kan gjerne jobbe 100%, men helst utenom vanlig arbeidstid.

Skrevet

Hehe, må innrømme at jeg faktisk liker Tupperware. Gode produkter;)

Er også flink til å holde presentasjoner, noe jeg gjør ukentlig i min nåværende jobb.

Blir sikkert veldig privat nå, men er det virkelig noe å tjene på å holde disse presentasjonene? Jobber man på provisjon?

Og må du selv jobbe for å finne mennesker som vil ha disse presentasjonene hjemme hos seg, eller tar de kontakt med dere?

Skrevet

Da synes jeg du skal prøve =)

Når du starter holder du gjerne en demo hjemme hos deg selv, hos venner, familie etc... der får du nye avtaler og sånn sprer det seg... =)

Produktene selger seg selv og det kommer stadig nye spennende produkter.

Når jeg holder 2-3 demoer i uka, tjener jeg like mye som jeg ville gjort ellers.

+ Alle produkter, gaver, muligheter og fritid du får...

Det er jo opplevelsene man husker, de små øyeblikkene...

Tupperware gir så mange slike øyeblikk =)

Sender deg en pm med litt med mer info.

=)

Skrevet

Tusen takk!

Sjekker nettsiden deres akkurat nå;)

Skrevet

Det er ikke noe i veien for å få seg en annen kontorjobb der du kan ha mer fleksibilitet vel?

Har du sjekket ut hva som kan være ledig i kommunen der du bor? I et statlig organ av noe slag?

Skrevet

Jeg har ikke mange gode ideer, men vil bare minne deg på å tenke litt fremover. Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men husk at de begynner på skole. Her er skolen fra 8-13 fire dager i uka og 8-12 en dag i uka og SFO etterpå hvis man ønsker det. Plutselig er det ikke aktuelt med rolige morgener for eksempel. Og ferier er mye mer bundet. I tillegg har poden startet på et par kveldsaktiviteter så jeg er veldig glad for å ha kontorjobb(men med fleksitid). Jeg ville satset på ny kontorjob med mer fleksibilitet.

Skrevet

Jeg har ikke mange gode ideer, men vil bare minne deg på å tenke litt fremover. Jeg vet ikke hvor gamle barna dine er, men husk at de begynner på skole. Her er skolen fra 8-13 fire dager i uka og 8-12 en dag i uka og SFO etterpå hvis man ønsker det. Plutselig er det ikke aktuelt med rolige morgener for eksempel. Og ferier er mye mer bundet. I tillegg har poden startet på et par kveldsaktiviteter så jeg er veldig glad for å ha kontorjobb(men med fleksitid). Jeg ville satset på ny kontorjob med mer fleksibilitet.

Skrevet

Sjekk jobb-annonsene på finn.no i din kommune(tror vi bor i samme kommune, mener jeg å huske), kanskje det dukker opp ei stilling du kunne tenkt deg.

Vet de har søkt etter lagerarbeidere(skift) på maskinpakkinga her borte, og da var det fra klokka 14 til 23 på kvelden. Sikkert ikke ideelt for deg, men bare et eksempel på en jobb som har annerledes arb.tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...