blebla Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Jeg skal på ultralyd i uke 11. Vil det da være en innvendig ultralyd?
shewolf Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Jeg var i uke 11 og da ble det innvendig. Tror det er bedre, da ser man fosteret best.
ninairen Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 jeg skal også på ultralyd uke 11 eller 12... hvordan tar de innvendig ultralyd da? "pappaen" får vel væremed selv om det er innvendig? Har ikke helt peiling jeg, første gangen
sunny_bj22 Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Før uke 12 er det alltid innvendig ul. Livmoren ligger for langt nede til at de kan se noe fra utsiden. Ikke noe mer ubehagelig enn en vanlig GU. Og pappaen får selvsagt være med dersom dere ønsker det. Min mann fikk ihvertfall det begge gangene jeg har hatt tidlig ul (en gang i hvert svangerskap).
ninairen Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Ok:) Hvordan fåregår det sånn rent praktisk? Er det vondt?
2flottebarn;) Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Jeg har vært flere ganger på ultralyd før uke 12 og alltid innvendig. De fører en stav med gele inn nedenfra, du får et teppe over for å dekke deg til og mannen står bak. Men, sist jeg var i uke 8, privat på ultralydportalen i Trondheim, så sa hun at vi prøver utenpå først. Vi fikk kjempefine bilder og det var deilig å slippe innvendig. Mulig du ser bedre innvendig, men for oss var det mer enn bra nok bilder. Vi så babyen fra alle sider og mange fine bevegelser, fikk med fint bilde hjem også. Så spør om de kan prøve utvendig først hvis du heller ønsker det.
mammaTkajaÅthea Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Det er ikke noe vondt, har gjort det mange ganger... det er en slags stav gynekologen tar inn i sjeden , og tar den inn på livmoren..... du kan nok ha med samboer med deg om du vil det....
blebla Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. januar 2011 okey så da kan det hende det blir vanlig utenpå. Men mest sannsynlig innvendig. Bare så jeg er forberedt. Har dere hatt med mannen?
flypapir Skrevet 19. januar 2011 #9 Skrevet 19. januar 2011 Er nok lurt å satse på at det blir innvendig og heller bli positivt overrasket om det blir utvendig Jeg har gjort dette flere ganger pga flere spontanaborter ol. Det er overhode ikke vondt, jeg synes selv at gu er mye verre. De har en tynn stav med en liten kule på enden. På denne trer de en kondom og masse glidekrem før de fører den inn. Så kan du og din kjære følge med på skjermen... Er (nesten) sånn at man glemmer hva legen driver med fordi man facineres mest av bildene. Jeg har hatt med meg mannen de gangene han har kunnet, ikke noe problem det. Tror det er noe de fleste gjør Dessuten er det jo greit at han får trent seg litt før fødselen, for da skjer det jo mye der nede
mamman te JM og M Skrevet 19. januar 2011 #10 Skrevet 19. januar 2011 vi var på ultralyd i uke 11+2 å den var utvendig å dæm såg alt kjempe bra så godt mulig det blit utvendig å :)
MinAndreSkatt Skrevet 19. januar 2011 #11 Skrevet 19. januar 2011 jeg var 10+2 og det var innvendig. kjæresten min var med, og han fikk beskjed om å sitte på siden av meg (takk gud, haha).. Legen hadde begge deler, men sa at vi fikk mye mer ut av innvendig pga det er så lite, og det er mye fettvev osv utenpå magen som gjør at det blir vanskelig å få noe god kvalitet på UL'en. Vi fikk se alt, han forklarte og tok god tid. Bildene ble heller ikke så verst. (tross alt bare 3 cm). :-)
Jojo x3 Skrevet 19. januar 2011 #12 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har vært to ganger på UL i uke 10 og 11. Begge gangene kunne de gjøre utvendig, legen sa det var fordi jeg var så slank så han så alt like godt likevel.
Ster IL Skrevet 19. januar 2011 #13 Skrevet 19. januar 2011 Jeg tok mange ultralyd innvendig fra uke 7-34. De sjekket om livmorhalsen hadde åpnet seg da jeg ventet tvillinger. Gjør ikke vondt.
koalita Skrevet 19. januar 2011 #14 Skrevet 19. januar 2011 Har hatt både innvendig og utvendig rundt uke 12.. Det er så fascinerende å se på baby at man glemmer helt at man er naken der nede.. hehe.. Bare å glede seg, og den staven er ca 1,5 cm i diameter så den kjenner du nesten ikke.. ikke noe å grue seg til i hvertfall!
2flottebarn;) Skrevet 19. januar 2011 #15 Skrevet 19. januar 2011 Har alltid hatt med mannen, han står ved siden eller bak så det går så bra! Lykke til!
Raych Skrevet 19. januar 2011 #16 Skrevet 19. januar 2011 Jeg har tatt UL i uke 11 i alle mine 3 svangerskap, og de har alle vært utvendig. Legen sa det kom an på hvor avansert utstyr de har der du er, og hvor flink den som skal gjøre UL er på tidlig UL'r...
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 20. januar 2011 #17 Skrevet 20. januar 2011 Jeg var på tidlig UL i uke 11. Gikk helt fint med utvendig, men det var på St.Olavs på nasjonalt senter for fostermedisin, og de skal være de beste i landet og ha tipp topp utstyr. Jeg var også slank, så kanskje det også har noe å si? Har tidligere tatt innvendig UL i forbindelse med SA og utredninger for fruktbarhet, og det var ikke ubehagelig. I hvert fall ikke sammenlignet med slutten av svangerskapet da "gud og hvermann" skal stikke fingrene oppi deg og strippe, kjenne på åpning osv. osv.
blebla Skrevet 20. januar 2011 Forfatter #18 Skrevet 20. januar 2011 Her var det mye forskjellige svar... Ja ja vi får se da. Jeg har hatt en SA så jeg har jo hatt innvendig før, men jeg syns det faktisk var ganske ubehagelig. ikke vondt, men jeg syns ikke det var helt greit. Men da er det jo en litt annen setting og man blør og greier så kanskje det kan være litt annerledes opplevelse denne gangen. Forhåpentligvis. Det er ikke sånn helt kjempe viktig å få veldig gode bilder, jeg vil bare se at det lever inni der, vi skal jo på ordinær ul senere. så vi kan jo forberede oss på innvendig, men håpe på utvendig. Vi skal på A-hus, jeg vet ikke hva slags utstyr de har der. også er jeg slank, kanskje det hjelper da. Uffameg, jeg vet ikke hva det er men jeg har ikke så lyst på innvendig, jeg tenkte ikke på det en eneste gang da jeg har født, da har jeg vært så innstillt på det og det har ikke vært noe problem. Men nå stresser jeg med det, rart. Nei det går nok helt sikkert bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå