Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 Pga. mye som har skjedd i det siste, vurderer vi å gifte oss ganske snart istedenfor å vente en stund som vi hadde tenkt pga. økonomi. Det viktigste er å bli gift, ikke at det er et prinsessebryllup. Men så kommer vi til alle vennene som "gleder seg til bryllup". Med familie og venner blir det over 40 stk, og da er det ikke sjans for oss å få råd til å gjøre det så snart som ønskelig. Hva gjør man egentlig da? Venter man likevel? Jeg vet at mange kommer til å bli skuffet og snurt om de ikke blir invitert, og jeg har jo egentlig lyst til å invitere dem. Men pga. økonomisituasjonen har vi rett og slett ikke sjans til å spare opp nok penger til et såpass stort bryllup. Dette ble rotete, men håper noen skjønner litt hva jeg mener. Hva er deres tanker ang. dette?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #2 Skrevet 18. januar 2011 Hva med å ha et lite bryllup med de nærmeste (dvs sermoni og enkel middag etterpå), også ha en skikkelig fest med venner senere? Vi giftet oss i utlandet med våre nærmeste, og vi hadde ikke råd til å betale flybillett og hotell for mange. Derfor hadde vi en skikkelig fest noen uker etter at vi kom hjem. Det trenger ikke å bli så veldig dyrt....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Dere gifter dere når dere har lyst. Festen legger man opp etter budsjett, grillfest i hagen, et hjemmelaget koldtbord,lapskaus og flatbrød osv er lett å lage til mange uten at det koster alt for mye. Dessert kan være is og bær f eks, mens venner og familie kan bidra med kakebaking. Alkohol kan dere jo servere til maten, og la folk ta med det de vil drikke utover kvelden:-) Og servitører kan godt være to-tre barn av naboer/venner i 15 og oppover alderen,de tar ikke så mye for jobben:-) Lykke til med bryllup, håper dere får en super dag;-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Det er dere som skal gifte dere ikke alle andre. For oss var det viktig at VI ville gifte oss. Vi hadde kun den aller nærmeste familien og mannens forlover. Jeg hadde min søster som forlover. Vi hadde da 11 gjeste i bryllupet og det kunne ikke vært en bedre dag for oss.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Hva med å invitere KUN familie til middag? Så kommer vennene til middag? Alkohol kan de medbringe selv.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Reis og gift dere i utlandet, fkes ambasaden i Madrid.. Ta med dere forledrene ingen andre. Så kan der ha en fest 1 år etterpå eller noe for alle dere vil. Det har venner av meg gjort.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Det enkleste er sansynligvis å si det som det er. Sansynlig vis blir ikke noen snurt for "å gå glipp av et selskap" men de blir skuffet over ikke å få vært der på deres store dag. Hva med å si at dere ikke ønsker gaver men at dere heller ønsker dere at gjestene betaler egen mat og drikke. Det trenger ikke bli så dyrt om det er det dere ønsker.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Tusen takk for svar. Veldig mange gode tips her, det setter jeg stor pris på. Har tenkt på bl.a. dette med alkohol, men syns ikke folk det er kjipt? Det er ihvertfall mange her inne som har skrevet det før;-) Har også tenkt på å ha middag med kun familien, og invitere vennegjengen til fest på kvelden, evt. kvelden etterpå. Men så tenker jeg at det også høres så "overdådig" ut, å feire to dager på rad. Jeg forstår at noen kan syns det virker teit å absolutt skulle gifte seg når man egentlig ikke har økonomien, men for oss er det viktig nå. Men det er jo også viktig å se tilbake på dagen med gode minner, og ikke angre på noe man valgte å la være. Nei, det skal ikke være lett. Jeg får kjøpe meg et flaxlodd:-) hi
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Uansett hva dere velger synes jeg det viktigste er at dere vil være gift. Alt annet får komme i neste rekke. Ikke gå tilbake på ønsket om å gifte dere bare pga at økonomien ikke strekker til å servere x antall mennesker! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå