Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #1 Skrevet 18. januar 2011 på grunn av ubehag man ikke vet hva er? Sender man i barenhagen da? Eller tar man sykedag? Eller kommer det an på hvor gammelt barnet er osv. Bare lurer.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #3 Skrevet 18. januar 2011 Hvorfor blir du hjemme 18.53. Så lenge barnet ikke har feber og er i fin form på morningen ser jeg ingen grunn til å ikke sende det i barnehagen. Kan jo være så enkelt som at det er nye tenner på gang
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #4 Skrevet 18. januar 2011 Je er enig med hun som sier hun blir hjemme. Dersom barnet alltid har sovet godt om natten for så å være våken hele natten antar jeg at det er en grunn til det. Dessuten vil jeg tro barnet vil være ganske så slitent og ute av formen av å ikke sove.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #5 Skrevet 18. januar 2011 Hadde så klart holdt barnet hjemme. Tror jeg også hadde slitt på jobben etter en våkenatt. Og man er ikke våken uten grunn.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #6 Skrevet 18. januar 2011 Kommer litt an på alderen på barnet. Er det en på 10-12 måneder som ofte er våken så hadde jeg sendt. Da kan barnet sove likevel. Er det eldre og skal være med på utelek og forskjellig hadde det vært meget råttent gjort å sende barnet. Stakkars....
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #7 Skrevet 18. januar 2011 Om jeg skulle være hjemme fra jobb hver gang vi har våkenetter kunne jeg like godt sluttet å jobbe!! Sønnen vår sov hele natten gjennom, frem til han ble ca 1,5 (snart et halvt å siden). Han kan finne på å være våken 3-5 timer midt på natta! Vi vet faktisk ikke hva som plager han. Han er blid og fornøyd på dagen. Derfor sender vi han selvfølgelig i barnehagen. Og vi drar pliktoppfyllende på jobb, selv om vi føler oss som vrak. Livet med småbarn kan være veldig slitsomt, sånn er det bare. Men om sønnen vår hadde vært virkelig syk og tydelig plagdes på dagtid, hadde vi selvfølgelig holdt han hjemme. Og hadde dette gått over tid, hadde vi fått han undersøkt.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #8 Skrevet 18. januar 2011 Ja enig, er det en vane så hadde jeg sendt. Men er det et barn som har lange dager og sjeldent er våken, hadde jeg latt det bli hjemme. Eller latt det være i barnehagen noen timer så jeg hadde fått jobbet litt. Hjelper mye å hente i halv tre tiden.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2011 #9 Skrevet 18. januar 2011 Kommer ann på hvor lang dag jeg har dagen etter... Har ganske ofte muligheten til å hente rundt 14 (leverer 0730) så hvis jeg slutter tidlig hadde jeg sent hun i barnehagen, men hadde jeg ikke kunne hente før sent hadde jeg antagligvis vært hjemme.
Ranveig R Skrevet 18. januar 2011 #10 Skrevet 18. januar 2011 Dersom dette er veldig uvanleg for ditt barn, kan det vere greitt å holde seg heime, sjukdom kan gjerne ligge litt på lur om natta og så bryte ut i løpet av dagen. Her i huset held vi IKKJE lille heime om ho har sove dårleg, men så var ho våken og skreik 1-4 timar kvar natt frå 1 - 2 1/2 år. Ho begynte ikkje i "vanleg" barnehage før ho var nesten 3, men vi gjekk likevel i open bhg etter dårlege netter. Om 5-åringen er våken om natta er han sjuk, og vi held oss heime neste dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå